Ontevreden Perez-kamp: ''Het ligt absoluut niet alleen aan de auto''

9:08, 23 dec 2022
41 Reacties

Volgens David Coulthard is het te kort door de bocht om te zeggen dat Red Bull de wagen speciaal heeft ontwikkeld voor Max Verstappen. Volgens de Schot is het gat tussen Verstappen en Sergio Perez daarvoor simpelweg te groot.

Perez begon het Formule 1-seizoen van 2022 sterk. De Mexicaan werd tweede in Australië, Spanje en Emilia Romagna en wist vervolgens zelfs te winnen in Monaco. Zo bleef hij lang in het gevecht om de wereldtitel, maar halverwege het seizoen kwam de klad erin. Zo eindigde hij tussen de Franse en Italiaanse GP maar één keer op het podium, waar Verstappen vijf races op een rij won.

Onvrede in kamp Perez

Toch leek het kamp Perez een andere mening aangedaan. Zo liet Antonio Perez Garibay, de vader van, zich uit na de Grand Prix van Brazilië. ‘’Max voelt vandaag al de hete adem van Checo in zijn helm. Hij heeft nog nooit een gelijkwaardige partner gehad, de anderen waren veel minderwaardiger. Checo wint de races die Max niet wint, de echt moeilijke.’’

Het kamp van Perez heeft ook al meermaals aangegeven dat de ontwikkeling van de wagen meer in de richting van Verstappen ging. Coulthard kan zich daar echter niet in vinden. ‘’Het ligt absoluut niet alleen aan de auto. Dat kun je ook goed zien in de vergelijking tussen Max en Checo. Kijk maar naar wat Checo dit jaar heeft gedaan en wat Max heeft laten zien. Daar zit nogal een verschil in, of mensen Max nou leuk vinden of niet’’, zegt Coulthard bij Motorsport.com.

In 2023 hoopt Perez zelf weer mee te gaan doen om de wereldtitel en zullen we zien in hoeverre de gebeurtenissen uit Brazilië écht zijn opgelost. Op de achtergrond zal Daniel Ricciardo ook meekijken met dit duel. Hij zal maar wat graag het zitje van Checo overnemen per 1 januari 2024.

41 Reacties
User Avatar
Sandro Sander 24 december 2022 om 22:30+ 797

Couldhard heeft gewoon hartstikke gelijk. Tenzij je Mexicaans bent. Dan niet.

Bru 23 december 2022 om 20:42+ 141

Tijd dat kamp Perez publiekelijk maar eens te horen moet krijgen dat hij gewoon een support rol heeft. Niets meer en niets minder.
Daarbij gelijk de keuze dat als het hen niet bevalt dat Perez lekker ergens anders weer bij een middenveld team (of erger) kan gaan rijden.

Als die sombrero echt zo goed was geweest dan had hij 10 jaar geleden wel bij Ferrari, Merc of Rb gereden.
#mediocreatbest

Joal246 23 december 2022 om 16:59+ 57061

Zucht .. serieus

Marcel Higherdam 23 december 2022 om 16:28+ 305

Oud nieuws recyclen. Verder is het een logisch reactie van een betrokken vader. Boringgggggg

Hypocriet 23 december 2022 om 15:13+ 1515

Aldus Ralph Schumacher

User Avatar
(O)MA X cis'61 23 december 2022 om 18:57+ 4811

Waarvan zijn neefje enkel om zijn achternaam bij mercedes op de reservebank mag zitten.

#Zandvoort# 23 december 2022 om 12:54+ 1703

Of fans van het kamp Checo het leuk vinden of niet.
Het verschil tussen Max en Checo is gewoon heel helder.

En even ter verduidelijking, Ricciardo neemt niet de plaats van Checo in.Hoe sympathiek Daniel ook overkomt met zijn witte tanden en grote lach.
Fijne kerst.

User Avatar
barry355GTB 23 december 2022 om 11:33+ 24352

Aan de taal van Pa Perez is echt wel te merken dat liefde blind maakt.

Multatuli 23 december 2022 om 11:28+ 3220

HAHAHAHA wat een clown die man. Sainz en Ricciardo waren destijds wel gelijkwaardige partners voor Max, waar Perez dat juist totaal niet is.

Harm van Giersbergen 23 december 2022 om 11:12+ 36

Wat een onzin. Grootspraak die niets waard is.

User Avatar
(O)MA X cis'61 23 december 2022 om 11:00+ 4811

Ik zeg het weer, 100% zeker dat perez het seizoen 2023 niet volmaakt bij redbull. 100% !
Er speelt daar al een tijdje iets en daarom is daniël ook weer op stal gehaald. Als er 1 een hete adem in de helm voelt dan is het perez zelf wel. Arrogante hoogmoed komt ten val.

The Fast Sloth 23 december 2022 om 11:04+ 2181

Zou kunnen. Maar niet op basis van dit oude opgerakelde artikel.

User Avatar
(O)MA X cis'61 23 december 2022 om 11:43+ 4811

Nee maar wel met een zwaar geiriteerde max, door een te hoog van paard eisende gevallen perez.
als zoenoffer voor max is daniël weer in redbull, daar ben ik van overtuigd. En ik roep t al weken en blijf het roepen 100% maakt perez zijn 2023 seizoen niet af. Want ook al zijn de meesten er al weer makkelijk in, het word zeker niet fijn voor max volgend jaar in mexico. Met die aanhang van perez, waar perez nog steeds geen flinke statement in heeft.gemaakt. en reken ook maar dat hij nog steeds denkt om op gelijke hoogte met max te kunnen komen. Hij word samen met hamilton het lachtertje van seizoen 2023. Dat seizoen, dat word me wat hoor. Sensatie en spanning ten top. En ik hoop op weer max als wereldkampioen. Dik verdiend en hopelijk ook eens een keer met hoe.t normaal gevierd word. Max for the win!
Wel lastig dat lange wachten dat eindelijk het hele f1 cirkus weer gaat beginnen.

User Avatar
Flavio Briatore 23 december 2022 om 12:11+ 853

Eens dat daar het een en ander speelt. Ook eens dat Daniël - al dan niet om Max te pleasen - gehaald is. Echter zie ik Perez 2023 wel gewoon afmaken. Eerder zie ik Daniël eind 2023 plaats van Checo innemen.

Toke 23 december 2022 om 11:15+ 586

Het is zijn pa die dit zegt he, niet Perez zelf. Die zit er volgens mij toch iets genuanceerder in. Verder wel eens dat team-Perez zich niet veel grootspraak meer kan permitteren,

User Avatar
(O)MA X cis'61 23 december 2022 om 11:37+ 4811

Er is aan alles te merken dat er iets speelt daar, waarin max volgens mij het laatste woord heeft gekregen. Daar is wat voorgevallen dit afgelopen seizoen. En ikzelf vermoed dat perez max zeer heeft geirriteerd met hoogmoedgedrag. Daniël.is echt wel deels weer terug daar omdat max daar ook een vinger in heeft gehad.

User Avatar
Wiesneuze 23 december 2022 om 17:28+ 29972

@Cis1961.
Neu, er speelt niet van alles. Pérrz heeft Max genaaid en Max heeft Pérez daarom een draai om zijn oren gegeven toen dat Pérez slecht uitkwam. Daar is nadien over gesproken en iedereen weet weer waar hij of zij staat in de pikorde.

User Avatar
Wiesneuze 24 december 2022 om 14:20+ 29972

@Cis1961.
Een wond wordt een lidteken en dat gaat bij coureurs verbazingwekkend snel. Veel sneller dan bij volgers, daar blijft het maar dooretteren.

User Avatar
(O)MA X cis'61 23 december 2022 om 18:49+ 4811

Ik denk dat het toch een wond gaat zijn, die steeds weer een stukje open blijft gaan.

User Avatar
F16 23 december 2022 om 10:41+ 18221

Kamp; Tim pas op vakantie geweest?

Moet ook lastig zijn om content te produceren nu er geen races zijn. Maar ga dan wat meer in op technische aspecten van deze sport. Inplaats van oude stront een nieuw kleurtje en geurtje te geven.

The Fast Sloth 23 december 2022 om 11:05+ 2181

Is al heel vaak gezegd, maar dit is een stuk sneller te produceren en misschien wel evenveel of meer clicks.

User Avatar
DocBrown 23 december 2022 om 9:54+ 1558

Hij moet goed zo doorgaan met steken onderwater geven dan heeft hij een slechte aan Helmut Marko.
Dan zien we Daniel redelijk snel terug op de grid

F1 Zandvoort 23 december 2022 om 9:59+ 33128

Dit zei de vader van checo

User Avatar
DocBrown 23 december 2022 om 12:26+ 1558

Die bedoel ik met hij ?

F1 Zandvoort 23 december 2022 om 13:34+ 33128

Ahah oke dacht even dat je checo bedoelde.

User Avatar
HaroldG. 23 december 2022 om 9:47+ 2081

Oud nieuws lijkt mij, dit werd al gezegd na de GP van Brazilië!
Bij gebrek aan iets nieuws plaatst GPblog maar weer eens iets van een paar maand terug!

No Mickey 23 december 2022 om 10:06+ 17436

Ontevreden Perez-kamp: ''Het ligt absoluut niet alleen aan de auto''

Het is weer een misleidende clickbait titel........Coulthard zegt dit namelijk

User Avatar
Edwins1984 23 december 2022 om 10:28+ 1319

Ja daar zijn ze hier wel goed in NM, altijd mooi die komkommer weken met oud en clickbait berichten ?

deemoos 23 december 2022 om 11:30+ 5468

Ik ga nu even de oude blogs kijken, dan lees ik hetzelfde.
Beste wensen en fijne dagen allemaal. En tot 3 maart.

User Avatar
smartass 23 december 2022 om 9:37+ 8480

Zelfs toen de wagen Checo beter lag werd Max er gewoon eerste mee...

Zegt wel genoeg lijkt me.

Memnoch 23 december 2022 om 9:45+ 1021

Helemaal mee eens, alleen had Checo als ze de wagen niet meer richting Max zijn stijl hadden ontwikkeld misschien meer punten kunnen pakken en overtuigend tweede kunnen worden.

User Avatar
smartass 23 december 2022 om 9:53+ 8480

Nee, dan nog waren Leclerc en Sainz een zware dobber voor Checo geweest. Hij had zelfs moeite om de Mercedessen bij te benen toen ze hun auto wat beter op de rit kregen.

User Avatar
Flavio Briatore 23 december 2022 om 11:00+ 853

Alleen was dat ook pas toen Checo problemen kreeg. Als de auto wel naar zijn zin gebleven was had hij de Mercedessen ook beter weerstand kunnen bieden.

Monic Armiento-Hissink 23 december 2022 om 20:51+ 38605

Als het niet met de windtunnel te maken heeft dan in ieder geval met het budget. Elk team met twee rijders die een andere rijstijl hebben lopen tegen dit probleem aan en dan heet er 1 altijd pech. De intentie van het team is om de auto sneller te maken, niet om de ene coureur een voordeel te geven boven de ander.

User Avatar
Flavio Briatore 23 december 2022 om 14:17+ 853

Je haalt wel degelijk dingen door elkaar. Dit heeft namelijk betrekking op ontwikkelingen buiten de windtunnel om.

In een Engelstalig artikel welke ik helaas niet kan linken legt Pierre Wache van RB dat uitstekend uit.

Kort samengevat gaat het vooral om ontwikkeling van de auto op gebied van gewicht en balans.

Die ontwikkeling heeft helemaal niets met windtunneltijd te maken.

Monic Armiento-Hissink 23 december 2022 om 13:14+ 38605

Hoezo haal ik dingen door elkaar? je hebt twee coureurs met verschillende rijstijlen, dan kan je niet twee verschillende auto's ontwikkelen als je gebonden bent aan een budget en windtunnel tijd. De updates dit jaar hadden voornamelijk met gewichtsverlies te maken en dat veranderede de balans wat Max beter verteerde. Dat had niks te maken met het naar Max zijn rijstijl ontwikkelen. Max kan met beide rijden maar heeft een voorkeur en kan om problemen heen rijden. Maar ook al zou het zo zijn , je gaat je auto zo ontwikkelen dat er het meeste uitgehaald kan worden. Zelfs toen de auto niet naar Max zijn zin was kon hij er P1 en P2's mee rijden. Dit is een probleem van Checo en niet van Max of het team.

User Avatar
Flavio Briatore 23 december 2022 om 12:47+ 853

Je haalt een paar dingen door elkaar. Auto's worden wel degelijk op rijstijl van coureurs ontwikkeld, en de windtunneltijd en BC staan daar helemaal los van.

Monic Armiento-Hissink 23 december 2022 om 12:15+ 38605

Dat hoeft ook niet. Maar de beperking wordt ook veroorzaakt door het budget cap en de verminderde windtunnel tijd die je krijgt als je hoog op de ranglijst finished. Je kan dan niet twee verschillende auto's ontwikkelen en het team gaat natuurlijk de auto zo ontwikkelen dat hij sneller wordt en niet naar de rijstijl van de coureur.

User Avatar
Flavio Briatore 23 december 2022 om 11:22+ 853

Klopt, dat is een zwakte van Checo. Maar ook wel een handicap als de auto niet (meer) bij je eigen rijstijl past.

Jos Verstappen heeft daar in zijn Benetton tijd ook mee gekampt. Kon absoluut niet met de auto overweg zoals die voor Schumacher was ontwikkeld. Ook Herbert en Lehto hadden daar overigens grote moeite mee.

Niet iedereen kan ook van de buitencategorie zijn.

User Avatar
smartass 23 december 2022 om 11:05+ 8480

Dat Max wél probleemloos om de problemen van de auto heen reed spreekt anders ook niet echt in het voordeel van Checo. Dat is het verschil tussen een goede coureur en eentje van de buitencategorie.

User Avatar
BMW P85 V10 23 december 2022 om 13:41+ 22141

Maaar had Max dan Races als Hongarije en Spa gewonnen? Er zijn genoeg races geweest waarbij de Marge tot de nummer 2 niet heel groot was.