Verstappen na incident met Norris: 'Ik ga hier niet over janken'

23:36, 27 okt 2024
36 Reacties

Max Verstappen had na afloop van de Grand Prix van Mexico weinig zin om terug te blikken op het incident met Lando Norris. De twintig seconden waren veel, maar Verstappen vond het gebrek aan pace een groter probleem voor Red Bull.

‘’Twintig seconden is een hoop. Ik ga er geen mening over geven en ik ga er ook niet over janken. Het probleem dat ik heb, is dat ik geen racepace heb, dat was weer duidelijk vandaag op de medium en harde band’’, zo liet Verstappen na afloop van de race weten in Mexico.

Verstappen over het duel met Norris

Op de incidenten zelf wilde Verstappen nauwelijks ingaan. ‘’Bocht vier was een vraagteken, maar bocht zeven is wat het is. Die dingen zijn ook niet mijn probleem. Mijn probleem is dat we te traag zijn. En dat is waarom ik in die posities wordt gebracht.’’ Waar Lando Norris niet te spreken was over het duel met Verstappen, is er volgens Verstappen weinig aan de hand. ‘’We hebben elkaar niet geraakt. We racen alleen hard.’’

De regels werden in Mexico uitgebreid besproken en dat zouden positieve gesprekken zijn geweest. ‘’Uiteindelijk spreekt iedereen voor zichzelf. Kunnen de regels beter? Misschien wel, misschien niet. Dat blijft altijd hetzelfde’’, bleef Max echter nuchter. Zijn tien seconden straf was vorig jaar nog een vijf seconden straf, dus Max heeft wel een oplossing voor 2025: ‘’Laten we twintig proberen volgend jaar.’’

36 Reacties
User Avatar
Jak64 28 oktober 2024 om 7:45+ 1204

Max kan zijn fouten mooi verbergen door een ontwijkend antwoord te geven.Het is “niet” zijn probleem terwijl hij toch de veroorzaker is van de problemen lijkt me. Dan maar even over de racepace beginnen praten. Ik heb het al eerder gezegd, aan Max is een goede politieker verloren gegaan.

Rovig 28 oktober 2024 om 6:57+ 11659

Hij liet zich de kop gewoon weer gek maken gisteren en dan gaat hij gekke dingen doen. Zonde.

Slowhand 28 oktober 2024 om 8:07+ 623

Dat klopt helemaal. Kost hem ook nog punten. Zonder dat onbesuisde gedrag was hij vierde geworden.

MaxVer 28 oktober 2024 om 11:40+ 436

Haha ik vind het eigenlijk schitterend om te zien dat hij nogsteeds gewoon absoluut meedogenloos is. En ja dan ga je soms te ver, maar het is eigenlijk gewoon mooi om te zien dat Max, Max zal blijven, gelukkig

User Avatar
Dutch reporter 28 oktober 2024 om 18:12+ 11206

Dat dus. Alonso en Lewis hebben dat ook. En zijn ook wel vaker over de grens. Dat zijn toch echt kampioenen die zo kunnen racen. Norris had in een mindere auto nooit kunnen doen wat Max wel kan!

User Avatar
Red Rooster 27 oktober 2024 om 23:45+ 11713

Die dingen zijn niet mijn probleem.........wat een gebrek aan zelfinzicht vandaag.

User Avatar
KingAir 27 oktober 2024 om 23:53+ 32708

Hahaha ... proficiat makker
Mooi van Ferrari ... ?

User Avatar
Maxo668 28 oktober 2024 om 24:08+ 83

Dwaazz

User Avatar
Brom 27 oktober 2024 om 23:45+ 596

Max begon de race al heel pissig door zijn 'battery', dan wordt ie pissig omdat ie zijn race niet kan rijden zoals ie wil. Dus dan maar met het mes tussen de tanden verdedigen. Ik kijk al 32 jaar F1 en ik heb veel, veel ergere dingen gezien dan dit, maar nooit werd er 2x10 seconden voor uitgedeeld. Hij verdiende wellicht een penalty, maar 2x10 is echt zwaar overdreven.

William Brooymans 27 oktober 2024 om 23:50+ 3855

En dan heb je van die hypocriete Engelsen die roepen om een raceban voor Max. Lando kwam met dezelfde snelheid aan bij sainz als Max. Daardoor gebeurde water gebeurde, als sainz verder voor lag was er amper wat gebeurd.

Dit is weer een wedstrijd waar een week over gejankt word door een kleine groep die er net tegen kunnen dat iemand hard verdedigd. Max sluit het wel heel makkelijk af daarintegen daar Max wel iets meer zelfreflectie in maar ben al blij dat hij niet meegaat in dat gejengel.

Wonder 28 oktober 2024 om 24:12+ 2180

Inderdaad...want wat moet hij anders..zichzelf afkraken? Of anderen..in dit geval de wijste..zo van last maar gaan..niet op ingaan

Genadenloos 27 oktober 2024 om 23:43+ 870

Ja dat is een goed antwoord, niet janken maar je afvragen waarom de RB onder zijn reet geen pace heeft. Dat wordt nog een spannende finale van het seizoen. Volgende week motorwissel ….

User Avatar
KingAir 27 oktober 2024 om 23:42+ 32708

Ik heb het interview gezien
Max was dus wel aan het janken over de prestatie van de RB20
De straf kon hem niks maken ... maar de rest eens te meer
Dat kon je duidelijk van zijn gezicht aflezen!

User Avatar
Mitchell 27 oktober 2024 om 23:45+ 32171

Geloof ook nooit dat als de prestaties van de auto slecht blijven dat Max dan maar in 2026 bij Red Bull blijft.

Het kan allemaal heel snel veranderen, maar geloof nooit dat Red Bull hetgeen zomaar kan oplossen.

User Avatar
KingAir 27 oktober 2024 om 23:52+ 32708

Je zag wel met Mercedes
'Iets' in de F1 is maanden of jaren met wat pech

User Avatar
Mitchell 27 oktober 2024 om 23:59+ 32171

Iets lijkt in ieder geval structureel niet goed te zitten bij de Red Bull; of het nou de banden zijn, de betrouwbaarheid, de snelheid of draaiing van de auto.

Ben bang dat Max het nog heel zwaar gaat krijgen voor de titel en 2025 nog wel eens onmogelijk kan worden.

User Avatar
KingAir 28 oktober 2024 om 24:19+ 32708

Dat vraag ik me dus ook af
Zou de Spaanse reporter toch iets. ... ?

User Avatar
Karting 28 oktober 2024 om 24:05+ 32367

Eens Mitchell, ook vraag ik me af wat er sinds Miami gebeurd is, het is niet des red bull dat de ontwikkeling in 1 keer op een hoop ligt.

Wonder 28 oktober 2024 om 24:17+ 2180

Mitchell..als het even meezit rijdt hij in 2025 niet ...neemt een sabbatical. En komt pas terug als de auto goed is ...kijk naar een Perez op 17 ..ook niet normaal...blijkt toch dat er gesjoemeld wordt in de garage...begin van haar goed en dan ineens van de een op andere race is die wagen geen klap meer waard ..heeeel raar ...of het is een vooringenomen plan....

User Avatar
KingAir 28 oktober 2024 om 24:20+ 32708

Iets is er weg of mist er, wat weet ik niet
Misschien dan toch Newey ... ?

William Brooymans 27 oktober 2024 om 23:54+ 3855

Het is zijn goed recht om te klagen over die auto? Hij haalt er week op week 120% uit. Hij laat de auto beter voorkomen dan dat ie is dat zie je vandaag wel als het op long runs aankomt. Perez pendelt niet voor niets achterin das echt niet alleen maar omdat hij ondermatig presteert. Max moet alleen wat meer gaan leren waar de grens ligt als het op hard verdedigen gaat.

User Avatar
KingAir 28 oktober 2024 om 24:12+ 32708

Dat zijn momenten
Iedereen zegt wel Max kan met de druk om, en dat zal ook zo wel zijn, hij laat het alvast niet blijken
Maar het is er gewoonweg
En dan #2 ... de RB20 ... loopt niet meer zoals vroeger

Joal246 27 oktober 2024 om 23:40+ 57061

Weer lekker sarcastisch...

User Avatar
Woods 27 oktober 2024 om 23:42+ 19131

Idd maar ja wat moet je met zo’n dramatisch weekend. Hij zal intern het echt wel zonder sarcasme mededelen..
maar de auto was idd schokkend het hele weekend

User Avatar
James Sonny Crockett 27 oktober 2024 om 23:52+ 6251

Klopt. En je mag van mij best wel een keer de beuk er in gooien. Zeker naarmate je dichter bij het einde van het seizoen komt. Alleen was het vandaag slimmer geweest om achteraan te sluiten. Dan had je waarschijnlijk meer punten gepakt en had je even een weekendje rust van de stewards gehad. Elke race die nu volgt, gaat hij alleen maar meer onder een vergrootglas liggen.

William Brooymans 27 oktober 2024 om 23:55+ 3855

Das puur afhankelijk van de stewards die er zijn. Hij heeft gewoon dik geluk dat Ferrari er goed tussen zit en ook punten weghoud van Norris.

User Avatar
Sander Colnot 27 oktober 2024 om 23:58+ 18763

Hoe had Max dan kunnen weten dat de stewards een identieke situatie (bocht 4) met een verschil van 15 seconden zouden beoordelen? Hij zat ervóór bij de apex en ging er zelf een beetje af.
In Austin was dat nog 5 seconden voor Lando, nu 10 voor Max.

Terwijl er andere regels zijn aangekondigd. Maar die zijn nog niet vastgesteld . Dit was dus een identieke situatie met identieke regels. En een totaal andere uitkomst.

User Avatar
Sander Colnot 28 oktober 2024 om 24:06+ 18763

Nee, deze moet ik terugnemen. Heb de beelden stilgezet en Max zat er bij een meter ná de apex voor. Terechte straf dus.

User Avatar
Karting 27 oktober 2024 om 23:59+ 32367

Dan had hij moeten vechten met de Mercedessen, en je weet waar zij wél goed in zijn…… beuken, achterbanden aantikken etc,etc.

User Avatar
Karting 28 oktober 2024 om 24:45+ 32367

Klopt King, als Max zoals James hierboven zegt dat Max zijn verlies moest nemen met Norris dan had hij moeten vechten met Mercedes, zelfde laken en pak dus. ?

User Avatar
KingAir 28 oktober 2024 om 24:22+ 32708

Max kwam geen meter dichter op de Mercedes
De RB20 loopt gewoonweg niet

Ewoud van Leeuwen 28 oktober 2024 om 1:58+ 41

Klopt, maar dat is niet hoe de grootste winnaars denken!

User Avatar
DoubleClutch 28 oktober 2024 om 2:09+ 8623

@James, je kunt best gelijk hebben, hoewel ik betwijfel of er meer punten in hadden gezeten.
Maar eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat je je zou moeten instellen zoals jij beschrijft omdat de stewards het niet op kunnen brengen om op een onpartijdige, neutrale manier naar de situatie te kijken?!
Zodra de naam Max Verstappen bij ze in beeld komt staan de eerste 10 seconden en licentiepunten al op papier nog zonder dat ze weten wat het over gaat.
(Ik weet het, ik chargeer het enigszins maar dat lijkt wel wat er gebeurt).
Max heeft het goed opgemerkt, hij had een Brits paspoort moeten hebben.
En McKaren wordt aan alle kanten gematst.

User Avatar
DoubleClutch 28 oktober 2024 om 10:06+ 8623

@James,
Noem partijdigheid van de stewards maar een bijkomstigheid……

User Avatar
James Sonny Crockett 28 oktober 2024 om 8:00+ 6251

Dat is een bijkomstigheid. Verstappen had hier weinig te winnen, alleen maar te verliezen. We waren pas net begonnen, er was geen mogelijkheid dat hij Norris achter zich kon houden. Sluit dan maar achteraan. Rij je een relatief rustige race zonder strafpunten.

Monic Armiento-Hissink 28 oktober 2024 om 9:40+ 38617

Dat ligt max altijd.