Verstappen nog niet helemaal tevreden over de balans na VT3
Max Verstappen maakt zich klaar voor de kwalificatie van de Grand Prix van Bahrein. Het lijkt erop dat het een spannend gevecht gaat worden tussen Red Bull Racing en Ferrari, want Mercedes lijkt nog iets te veel problemen te hebben. De Nederlander was echter niet helemaal tevreden tijdens de derde vrije training.
Verstappen reed een uitstekende derde training en eindigde bovenaan de tijdenlijst met Charles Leclerc vlak achter zich. Volgens Telegraaf-verslaggever Erik van Haren was de Red Bull-coureur echter nog niet helemaal tevreden met de balans van zijn RB18.
In gesprek met Viaplay liet Verstappen op vrijdag weten wel blij te zijn met de longruns. Tijdens de kwalificatie houdt hij rekening met Ferrari. "De kortere runs vind ik heel lastig zeggen, ik denk dat Ferrari daar ook heel sterk is. In de longruns kun je al iets meer zien en daar ziet het er heel sterk uit. Ik had eigenlijk heel weinig problemen."
Kan Mercedes problemen oplossen?
Bij het team van Mercedes ziet het er echter anders uit. Het Duitse team had nog veel problemen op vrijdag. Het porpoising-probleem zag er wel beter uit tijdens de derde vrije training, maar of het team kan meestrijden om pole position is nog maar de vraag. Verstappen verwacht dat Mercedes er uiteindelijk weer bij zal staan.
"Zij hebben al veel te veel gewonnen de afgelopen jaren. Het zou mooi zijn als ze het een keer wat moeilijker hebben. Het ziet ernaar uit dat ze nog moeilijkheden hebben met de vloer. Ik denk wel als zij dat eenmaal aan de praat krijgen, dat ze er weer bij zullen zitten", aldus Verstappen.