Perez positiever dan Verstappen na P3 in VT2: ‘Voelt goed ondanks gemiste VT1’

Red Bull Content Pool

F1 Nieuws

Perez positiever dan Verstappen na P3 in VT2

Sergio Perez is positief gestemd na de enige vrije training die hij reed in aanloop naar de Grand Prix van Groot-Brittannië. De Red Bull Racing-coureur sloot de sessie als derde af en zegt nu al een goed gevoel te hebben in de auto.

Perez blij na positieve VT2 in Silverstone

Perez reed op de vrijdag in Silverstone slechts één vrije training. Tijdens de eerste oefensessie zat de Mexicaan langs de kant, terwijl Red Bull-junior en Formule 2-coureur Isack Hadjar het stuur van zijn RB20 overnam. Perez sloot de tweede sessie af met een derde tijd, ten opzichte van een zevende tijd van teamgenoot Max Verstappen.

“Het was een solide sessie, zeker aangezien ik vanochtend niet in de auto zat voor VT1. De auto voelt goed aan, maar ik denk dat we nog wat balans moeten vinden, vooral in de langzame en middelhoge snelheidsbochten”, begint Perez na de tweede vrije training.

“Als je een sessie mist, voelt het meteen als een drukkere middag. Je gaat dan meteen over op prestaties en veel brandstof en je moet veel feedback geven, maar Isack heeft dat vanochtend geweldig gedaan voor het team. Ik denk dat de auto veel potentieel heeft voor dit weekend, de omstandigheden zullen wisselend zijn en we zullen er bovenop moeten zitten met de beslissingen die we nemen”, aldus Perez.