F2-leider Nicholas Latifi krijgt een tweede uitje voor Williams in FP1, waarbij George Russell plaatsmaakt voor de Canadees in Frankrijk. Latifi, de reserve- en ontwikkelrijder van Williams dit seizoen, kreeg zijn eerste run op het circuit van Villeneuve, waar hij Robert Kubica verving.
Latifi lijkt momenteel dan ook als eerste in de rij te staat voor Kubica's stoel als hij en Williams besluiten om uit elkaar te gaan aan het einde van het seizoen. Toch heeft de Formule 2-coureur zelf al gezegd dat hij
liever nog een jaar doorgaat in F2, dan de overstap naar Williams maakt.
Maar de kans om te testen laat de Canadees niet zitten. "Ik ben verheugd om mijn FP1-programma voort te zetten met het team in Frankrijk dat uit een succesvol weekend in Canada komt. Montreal had veel positieve kanten en ik ben van plan verder te bouwen op die ervaringen in Frankrijk."
Net als velen andere stipt Latifi het grote verschil tussen Montréal en Paul Ricard aan. "Het is een heel andere circuit met veel minder risico's vanwege de aard van het circuit, waardoor ik het vertrouwen heb om iets harder te pushen. Het is ook een weekend waarin ik mijn F1-taken zal combineren met een F2 raceweekend, wat een unieke uitdaging vormt. Ik heb er meer dan zin in en kijk uit naar een druk weekend."