Voorstel voor ‘Max Verstappen’-heffing leidt tot woede bij Jos: ‘Mafketel’

8:33, 10 nov 2023
67 Reacties
De ChristenUnie komt met een voorstel voor een zogenaamde ‘Max Verstappen’-heffing. De politieke partij is van mening dat mensen die ‘om fiscale redenen’ niet in Nederland wonen, moeten bijdragen aan de Nederlandse staat. Jos Verstappen haalt op Twitter uit naar Kamerlid Pieter Grinwis van de ChristenUnie.
Zoals veel Formule 1-coureurs is Max Verstappen woonachtig in Monaco. Het prinsdom staat bekend als belastingparadijs, waarin inwoners geen inkomstenbelasting of vermogensbelasting hoeven af te dragen. De Red Bull Racing-coureur verhuisde naar Monte Carlo toen hij aan zijn F1-carrière begon in 2015.

Jos Verstappen kritisch over voorstel voor 'Max Verstappen'-heffing

De ChristenUnie is van mening dat het afgelopen moet zijn met rijke Nederlanders die geen belasting betalen in hun land van herkomst. “Als je om fiscale redenen niet in Nederland woont, mag je gaan bijdragen aan de Nederlandse staat”, zegt Grinwis in een radio-uitzending van NPO Radio 1. Jos Verstappen reageert kritisch op het voorstel van het Kamerlid. “Wat een mafketel is dit”, zegt hij in een reactie op X, voorheen Twitter.
Verstappen mag dan onder de Nederlandse vlag rijden in F1, hij heeft er nooit gewoond. Hij is geboren in Hasselt en is in België opgegroeid, evenals zijn Belgische moeder Sophie Kumpen. Wel ging hij in Nederland naar school en werd hij als Nederlander opgevoed. Hij voelt zich naar eigen zeggen dan ook vooral Nederlander en maakte daarom de keuze om met de Nederlandse nationaliteit te racen.
67 Reacties
User Avatar
SansWorld 11 november 2023 om 11:37+ 264

Als je dan nog nooit in Nederland hebt gewoond waarom rij je wel voor Nederland dan?

Slipstreamer 11 november 2023 om 18:47+ 1982

Waarom voetballen/boksen veel Marokkaanse/Nederlandse jongens voor Marokko terwijl ze daar nog nooit hebben gewoond..?
Gewoon omdat ze daar voor gekozen hebben....

User Avatar
SansWorld 12 november 2023 om 20:55+ 264

Ik heb zelf ook 2 nationaliteiten maar als ik het kon veranderen deed ik het. Weg met die onzin.

Felix Visser 10 november 2023 om 19:27+ 284

Dit is typisch de Nederlandse afgunst van de linkse kliek , Max is Belg en ook betaald Max via zijn winkels en webshops belasting in Nederland , hij rijdt voor een Oostenrijks team en daar betaald hij inkomstenbelasting volgens de EU regels , deze armzalige, idiote mafklapper van de CU probeert op deze populistische wijze stemmen te winnen voor dat Christelijke partijtje van hem , dit zijn ook de zg. Christenen die zich druk maken over de islamitische vluchtelingen maar dat in het midden oosten meerdere Christelijke mensen vermoord worden daar maakt dat partijtje zich niet druk over . Gewoon een mafklapper puur sang .

Slipstreamer 10 november 2023 om 18:52+ 1982

Wat een berg aan clicks.....heb zelden uitspraken van de CU gezien die zoveel reacties opleveren.
Als het allemaal euro's waren....

Ik heb al enkele goede maatregelen voorbij zien komen die geld voor de staatskas opleveren, maar er missen m.i. er nog een paar...

1. Kinderbijslag afschaffen voor inkomens boven een jaarinkomen van 100K.
2. Verkeersboetes naar ratio
3. Ouders financieel aansprakelijk stellen voor schade door hun minderjarige kinderen omdat er geen toezicht is

User Avatar
Peet 10 november 2023 om 14:45+ 10144

Prachtige reactie van Jos: direct en onomwonden eerlijk. I love it! ;-) Max werkt niet in Nederland en is van nationaliteit Belg, hij rijdt alleen onder de Nederlandse vlag en verder niets en dus heeft de Nederlandse staat geen enkel recht op de inkomstenbelasting en vermogensbelasting van Max. Dat die Pieter Grinwis maar eerst eens een paar weesgegroetjes gaat afrafelen in de kerk om zijn domme gezwets.

Pierre De Vries 10 november 2023 om 13:43+ 1078

verkiezingen komen er aan, max tax dan ook de kerken belasting laten betalen

User Avatar
Lepel 10 november 2023 om 14:29+ 3603

Boem?

User Avatar
Red Rooster 10 november 2023 om 13:17+ 11884

Voor zover ik weet betaalt hij keurig belasting over de winst die hij maakt in Nederland. Wat hij ergens anders op de wereld verdient heeft de NL belastingdienst niets mee te maken.
Dat had Jos ook kunnen zeggen ipv alleen maar te gaan schelden.

User Avatar
SansWorld 11 november 2023 om 11:39+ 264

Dat is niet zo..

User Avatar
Cheekydriver 10 november 2023 om 11:40+ 2306

Dubbele Moraal ! grote bedrijven hebben bewust hun vestigingen in NL om minder belasting te betalen.
(Starbucks, Uber, Pfizer, Telefónica, Nike, Crocs, Ikea enz.)
als Nederland DAAR 1 procent meer zou verlangen, dat zou meer zoden aan de dijk zetten.
Van de andere kant ben ik wel van mening dat veelverdieners iets meer mogen bijdragen aan de Nederlandse samenleving. Om o.a. de mensen met de lage en middeninkomens te ontlasten.

User Avatar
GOAT 10 november 2023 om 10:49+ 1735

Laat eerst de “koninklijke” familie maar belasting betalen, de Oranje taks!

User Avatar
Engineer 10 november 2023 om 10:44+ 1581

Als je een Amerikaans paspoort hebt en buiten de VS woont, moet je ook in de VS belasting betalen. Het is dus niet iets uitzonderlijks. Maar woon je in Monaco voor het belastingklimaat of het gewone klimaat om te kunnen trainen? Toon dat maar eens aan, net zoals wielrenners in Monaco en Andorra. Kun je mooi fietsen, daar.

Rickert 10 november 2023 om 10:40+ 3484

De Nederlandse roofstaat wil zelfs burgers die in het buitenland wonen kaalplukken. Alle schaamte voorbij bij de christen unie.

gomes1 10 november 2023 om 10:36+ 17

Dhr. Grinwis,
Het ruikt een beetje naar smaad. Om Max hier aan te verbinden vind ik echt zorgelijk en niet Normaal.
Je gebruikt een Naam voor je eigen politieke standpunten. Je maak misbruik van een bekende Nederlander.
had het, in het algemeen gedaan zonder iemand lastig te vallen. Dan nog is het een belachelijk idee.
Als je nu eerst even uitrekent wat Max opbrengt voor de Nederlandse Staat. Zandvoort dat weer bloeit, de horeca hotels en nog veel meer, het enige weekend dat NS winst draait. Alle belastingen en btw die hier over betaald is. Is meer dan iedere gewone burger die in Nederland woont. Denk eerst goed na voordat je iemand ergens mee intrek.

je bent een Mafketel!!

Maaskantje 10 november 2023 om 10:17+ 1996

Verkiezingsgelul. Juridisch kan dit namelijk helemaal niet. En als het wel mogelijk wordt, wordt je gewoon staatsburger in het land waar je woont.
Zelf ben ik woonachtig in dit land, betaal belasting als een uitkeringsgerechtigde, en heb mijn vermogen dusdanig buiten Nederland gestald, dat de Belastingdienst er geen weet van heeft. Succes met je kansloze vluchtelingen binnen halen, nepgristen !

Rovig 10 november 2023 om 9:20+ 12316

Schaf anders eerst de belastingvrijstellingen van de kerk af...

Lekker populistisch geneuzel van deze vrome Hendrik, maar zoiets is in praktijk natuurlijk totaal niet haalbaar. Bovendien zijn wij Nederlanders wel ongeveer de laatsten die mogen klagen over belastingparadijzen aangezien Nederland zelf juist voor veel bedrijven een belastingparadijs is

Multatuli 10 november 2023 om 9:32+ 3232

Ik ben het met je eens, maar als hij dat doet, wordt hij meteen zijn kerk en uit de CU gesmeten. Waarschijnlijk ook met pek en veren uit zijn dorp in de bijbelbelt :D

User Avatar
Soloo 10 november 2023 om 9:02+ 6426

Succes met aantonen dat iemand puur in het buitenland woont voor belastingontduiking. Zeker als diegene letterlijk geen dag van zijn leven in Nederland heeft gewoond (nadruk op gewoond). Next.

OngeveerPrecies 10 november 2023 om 9:01+ 3977

Mensen die geloven in denkbeeldige opperwezens kun je domweg niet serieus nemen. Schouders ophalen en door.

Multatuli 10 november 2023 om 9:17+ 3232

Het vervelende is dat er veel te veel mensen op aarde wonen die in denkbeeldige opperwezens geloven :(

User Avatar
Lepel 10 november 2023 om 9:33+ 3603

Precies, en dan nog zijn de sprookjes van bv. De Gebroeders Grimm een stuk spannender, zelfs leuker dan de angstzaaierij wat de bijbel verkondigd. Hou het volk dom en de staat zijn rijkdom is zo vorige eeuw!

User Avatar
FrontRowLockout 10 november 2023 om 9:39+ 12910

“ angstzaaierij wat de bijbel verkondigd. Hou het volk dom en de staat zijn rijkdom is zo vorige eeuw!”

Hier moet wel een nuance geplaatst worden; de ‘moderne’ bijbel wijkt drastisch af van de originele bijbel. In de originele stukken ging het niet over het onderdrukken van de massa, iets wat door vooral de kerk (ism de staat) is bedacht.

User Avatar
Lepel 10 november 2023 om 9:52+ 3603

Dat geloof ik dan bijvoorbeeld weer wel. ?

User Avatar
FrontRowLockout 10 november 2023 om 9:37+ 12910

Denkbeeldige opperwezens.. das altijd een interessante visie.

Want dat betekent dat jij in ‘niets’ gelooft. Alles is ontstaan uit niets. En degenen die in iets hogers geloven worden dan voor gek/raar uitgemaakt, want niets toont aan dat er een opperwezen is. Maar daar wordt het interessant; als God/het opperwezen niet bestaat, is dat dan niet hetzelfde als ‘niets’? En er kan tevens niet ‘niets’ zijn.

The Fast Sloth 10 november 2023 om 10:18+ 2181

Wat vind jij ervan dat alleen mensen die in God geloven naar de hemel gaan? En mensen die een goed leven leiden maar niet in God geloven, aangezien daar geen enkele aannemelijke reden voor is, naar de hel gaan. Beetje bruut, niet? Of je wordt geboren in een land met een andere religie: ook 1 rechtstreeks ticket naar de hel.

User Avatar
FrontRowLockout 10 november 2023 om 10:28+ 12910

Daar geloof ik zelf dan weer niet in en das imo ‘religie-arrogantie’, voortkomend uit de extreem rechtse denktranten binnen religies.

Als je een goed leven leidt, ongeacht je religie of overtuigingen/geloof, kom je in de hemel of hoe je het wil noemen. Ook ben ik overtuigd dat je het meeste uit dit tijdelijke leven haalt als je zo je leven leidt en daarvoor beloond wordt, ook al geloof je niet ‘actief’ in iets hogers.

Veruit de meeste religies baseren zich imo ook op dezelfde basis maar dan met andere interpretaties.

Zelf volg ik geen religie overigens; ik geloof wel in iets hogers maar ik vind alle religies teveel op zichzelf gericht met teveel vijandige/minderwaardige houdingen naar anderen.

Wel vind ik het altijd jammer als ik mensen hoor zeggen dat er niets hogers is of daar zelfs de spot mee drijven; ik vind het namelijk ongeloofwaardig dat alles per toeval ontstaan is. Als je kijkt naar de extreme intelligentie die de ‘natuur’ bezit en hoe alles samenhangt met plussen en minnen, de wiskundige perfectie, dat kan mijn inziens gewoonweg niet per toeval ontstaan zijn.

User Avatar
FrontRowLockout 10 november 2023 om 12:23+ 12910

“Alsof we ąlles weten.”

Deze zin is denk ik wel sterk en typerend voor beide kanten; we weten niet 100% zeker óf er een God is, maar we weten ook niet 100% zeker dat er geen God is.

En de kans is zeer aannemelijk dat dit altijd zo blijft.

En das imo prima, de een gelooft er wel in en een ander niet. En net zoals met veel andere issues zoals racisme vind ik het ook altijd vervelend om te zien dat de ene partij de andere iets verwijt zoals de uitspraak hierboven “Mensen die geloven in denkbeeldige opperwezens kun je domweg niet serieus nemen”.

Ik geloof nl wel daarin en daarom zou je mij niet serieus moeten nemen? Terwijl ik op vele vlakken kwaliteiten en kennis heb, meerdere succesvolle bedrijven heb opgezet, andere mensen help etc.

En hetzelfde geldt voor gelovigen die ongelovigen weer allerlei dingen verwijten en als mindere kwalificeren.

Leven en laten leven en voor elkaar zorgen, ongeacht je achtergrond ?

The Fast Sloth 10 november 2023 om 11:00+ 2181

Zonder jouw mening onderuit te willen halen vind ik zelf het argument dat wanneer iets niet te verklaren is voor ons als mens, dat het dan wel iets moet zijn van hogeraf, wat zelfoverschatting. Alsof we ąlles weten. En dat er niet iets uit het niets kan komen vind ik dan weer even abstract als dat er altijd al een god geweest is.

Maar goed, iedereen zijn eigen mening, en jij kunt prima met respect een discussie voeren.

User Avatar
Lepel 10 november 2023 om 11:14+ 3603

Ik ga , zo met mensen om zoals ik zelf graag zou worden behandeld. Geen idee of het uit de bijbel komt maar als je goed doet is de kans groter dat goed je toekomt. Zoals de waard is vertrouwdheid zijn gasten zoiets. God is voor domme

Ed racefreak 10 november 2023 om 12:28+ 10228

The missing link??

The Fast Sloth 10 november 2023 om 12:03+ 2181

Ontken apen maar eens ;)

User Avatar
Lepel 10 november 2023 om 12:04+ 3603

Nou dat is wat rigoureus ben ik met je eens. Maar 3 decennia dat ik om me heen keek en hoorde in de kerk had ik wel dat gevoel vaak. Daarbij komt dat de bijbel al zO vaak is vertaald door 'mensen' met enige invloed en eigen belang. En ook nog eens daar bovenop komt nog mijn inziens dat alles al bijna wetenschappelijk is verklaard ipv van wonderen en dan heb ik het alleen nog maar over het nieuwe testament. Het is best mogelijk dat die angstzaaierij van het geloof voor velen goed is om het volk in het gareel te houden.

Maar ieder zijn ding natuurlijk zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen. ✌

Ed racefreak 10 november 2023 om 11:47+ 10228

Dus als je in een God gelooft ben je dom en als je in een aap gelooft of gelooft in niets, ben je niet dom?

Dat klinkt niet erg wijs.?

Monic Armiento-Hissink 10 november 2023 om 8:53+ 40007

Ik zou willen dat ik zelf dit achterlijke land zou kunnen verlaten. Zouden we eens niet moeten stoppen met sinterklaas spelen voor mensen die geen Nederlandse nationaliteit hebben en hier komen om financiële redenen? de zogenaamde economische vluchtelingen in plaats van sporters lastig te vallen die hier niet wonen en nooit gewoond hebben. Overigens is het niet helemaal waar dat Max helemaal geen belasting afdraagt want zijn winkels in Nederland waar zijn merchandise wordt verkocht dragen gewoon belasting a, ook van zijn salaris die hij krijgt voor de race die hij hier rijdt wordt belasting betaalt. Dat is al eerder uitgelegd maar deze meneer heeft waarschijnlijk oordoppen in gehad. Hij vergeet voor het gemak dat Nederland voor grote internationale bedrijven een even zo groot belasting paradijs is als Monaco voor sporters door het gunstige belastingstelsel. In plaats van die enkele individuen te aanvallen die het zich kunnen veroorloven om in die belasting paradijzen te wonen kunnen ze beter de multinationals aanpakken, dat zal veel meer opleveren.

User Avatar
Misja B 10 november 2023 om 9:05+ 8511

Allemaal met je eens, maar wat zeg je nou overdat er belasting wordt betaald over de race dat hij hier rijdt???

User Avatar
Soloo 10 november 2023 om 9:14+ 6426

Correct. Dit omdat die inkomsten verworven zijn door werkzaamheden op Nederland’s grondgebied. Tevens worden over zijn merchandise, winkels etc. ook gewoon netjes belasting betaald in NL.

Railrunner 10 november 2023 om 16:06+ 347

Jouw verhaal klopt niet helemaal. De winkel in Swalmen zal natuurlijk belasting betalen in Nederland maar van de race die hij in Zandvoort rijdt niet.
Dan zou hij in ieder land waarin een race gereden wordt belasting moeten betalen?
Ik werk ook wel eens in Duitsland en België maar daar betaal ik toch echt geen belasting.

User Avatar
Soloo 11 november 2023 om 10:26+ 6426

Dat mag je uiteraard denken.

Als je de Dutch GP wint krijg je (ook) prijzengeld, daar wordt netjes belasting over betaald. Dit zijn (hoewel de geldstroom via RB gaat) inkomsten vanuit de organisatie van de GP. In het geval Zandvoort dus Nederlandse inkomsten uit werk. Hier geldt een belastingplicht voor. Er wordt per land netjes inkomstenbelasting over afgetikt, als de regels van dat land het verplichten.

De algemene regel is dat het land waar je de werkzaamheden verricht (ook wel bron genoemd) mag belasten. Het land waar je woont moet jezelf de buitenlandse inkomsten wel aangeven, maar aan de hand van verdragen (als die er zijn) zorgt het land waar je woont dat er niet dubbel wordt belast. Let wel, sommige landen hebben geen verdragen/vaste afspraken. Het kan dus mogelijk zijn dat je dubbel belast wordt op inkomen, zowel het land waar je woont als de bron. Dit komt echter zelden voor.

In het geval Nederland en Monaco kunnen we kort zijn: er is geen verdrag. Echter wordt je als niet-Franse inwoner van Monaco niet belast op je inkomen in het land zelf.

User Avatar
Misja B 11 november 2023 om 6:21+ 8511

Dan denk ikmdat vermeulen wat heeft lopen zwetsen.. krijgen coureurs zowiezo prijzengeld per race??? J e betaald over het algemaan in 1 land belasting over al je wereldwijde inkomsten olgend de regels van dat land, daar zijn belasting verdragen voor …

User Avatar
Soloo 10 november 2023 om 16:26+ 6426

Over -onder andere- het prijzengeld betaalt Verstappen belasting. Over alle inkomsten die Verstappen bij de GP verdient zelfs. Zijn contract bij RB valt hier buiten, dat klopt. Overigens betaalt hij hier inderdaad per land belasting over. Bij twijfels moet je bij zijn management zijn. Vermeulen komt zelf namelijk met deze uitspraken ?

Barre Brit 10 november 2023 om 8:47+ 2060

Laat de multinationals maar netjes hun belasting betalen. Kan de zorgpremie omlaag en het OV gratis.

Van Max worden we financieel gezien niet veel wijzer. Christenpopulisme.

Shirango 10 november 2023 om 8:44+ 2111

Deze man gelooft ook in bijbelsprookjes dus helemaal bij de wekker was hij toch al niet.

MR - 10 november 2023 om 9:12+ 699

Sprookjes
Lol

User Avatar
FrontRowLockout 10 november 2023 om 9:30+ 12910

De bijbel wel eens gelezen? Denk het niet, want de sprookjes vallen daarin best mee eigenlijk. Het is meer een handboek dan een ‘sprookjes’verhaal.

User Avatar
Alfisti64 10 november 2023 om 11:37+ 4689

Ik heb de bijbel wel gelezen, ik vind het meer een geschiedenisboek van de Joodse bevolking die Jezus hebben vermoord en nog steeds denken uitverkoren te zijn, niet dus.....

User Avatar
Fietsiepietsie 11 november 2023 om 21:58+ 1222

Gezien de geen splinter bewijs bestaat dat bv Jezus echt bestaan heeft is het wel degelijk een sprookjesboek. En dan hebben we het nog niet over de schepping, Adam en Eva en zo gehad.
En ja, het Oude Testament heb ik gelezen. Het Nieuwe Testament vond ik niet door te komen.

User Avatar
Justme 10 november 2023 om 8:43+ 4500

Erg kort door de bocht. De populariteit van Max zorgt voor een uitverkocht Zandvoort en er wordt heel veel merchandise verkocht waar de schatkist ook van profiteert. Ze mogen blij zijn dat Max onder de Nederlandse vlag wil rijden.

Adelaide 10 november 2023 om 9:40+ 4004

Vergeet niet al de gecreëerde banen; F1 ‘experts’, op televisie, de mensen achter camera, podcast in overvloed, autosport sites etc… . Dat zal veelal weer verdwijnen zodra MV stopt.

User Avatar
Justme 10 november 2023 om 14:58+ 4500

Precies, ook Viaplay kan wel inpakken als Max zijn helm aan de kapstop hangt. Maar waarschijnlijk gaat dat al voor die tijd gebeuren. Desalniettemin wel weer een voorbeeld van een bedrijf dat nooit voet aan de grond had gekregen in Nederland zonden een Max Verstappen.

MaximaleMax 10 november 2023 om 15:41+ 172

Ze mogen blij zijn dat Max onder de Nederlandse vlag wil rijden??? Wat heeft de Nederlandse Staat daar aan? Komt er dan minder geld binnen? Lopen alle fans dan ineens weg? Loopt het begrotingstekort nog verder op? Kunnen we Zandvoort dan sluiten?
Het moet voor Max een eer zijn om voor Nederland te rijden, niet omgekeerd. Qua feld zal het niet veel uitmaken. Maar het was een opmerking van de Christenunie. Mogen die blij zijn dan van he? Zal hen een worst wezen ben ik bang.

User Avatar
F16 10 november 2023 om 8:41+ 18221

Hij mag blij zijn dat Max zich met Nederland identificeert.

Ga dan achter de grote bedrijven aan die zelfs in crisissituaties record winsten boeken zoals het koninklijke Shell.

User Avatar
Frans84 10 november 2023 om 9:01+ 10438

Daar is veel meer mee te winnen idd. Maar het feit is dat juist die grote bedrijven de werkelijke economische macht hebben bij regeringen. Niet alleen in Nederland.

Tink 10 november 2023 om 9:10+ 17676

Precies. Of supermarktketens die sinds de coronaperiode (nog meer) recordwinsten hebben geboekt. Maar de klant mag steeds meer blijven betalen.

User Avatar
FrontRowLockout 10 november 2023 om 9:28+ 12910

Ach dit is gewoon zieltjes winnen. Niets meer en minder. Het is al sinds de oudheid dat politici roepen dat de rijken meer belasting moeten gaan betalen en dat gebeurt toch niet; er zullen altijd regeltjes en uitzonderingen blijven die de rijken kunnen gebruiken om belastingen te ontwijken en/of te verminderen. Maar dit soort praat scoort goed bij de gemiddelde burger. En nu zo’n uitspraak aan de o zo populaire Max Verstappen koppelen werkt natuurlijk helemaal als een tierelier.

Brian 10 november 2023 om 11:36+ 7197

Laat dat koninklijke shell maar weg. Ze zijn vgm die status kwijt geraakt door gebeurtenissen in afrika

User Avatar
F16 10 november 2023 om 11:40+ 18221

Ze zijn inmiddels Brits, daarom zijn ze niet meer koninklijk. Zo dragen ze nog minder belasting af aan Nederland. ?
En dan moeilijk gaan doen over Max.

Brian 10 november 2023 om 11:44+ 7197

O ik wist dat iets was gebeurt maar dit is nog erger. In hun ogen snap ik het wel

User Avatar
F16 10 november 2023 om 11:56+ 18221

Ik snap het ergens ook niet. Ze verdienen al zo bizar veel. Maar goed, puur cijfermatig gedacht is het inderdaad zeker te begrijpen.

Tink 10 november 2023 om 8:39+ 17676

Eens met Jos. Wat een mafketel.

User Avatar
Woods 10 november 2023 om 9:28+ 19224

Je kunt iemand niet belasten op paspoort.
Het is weer eens populistisch gelul in de ruimte. Je betaald belasting in het land waar je woont. Als ze het ergelijk vinden dat je geen belasting hoeft te betalen in monaco (lees: het geld van een ander mislopen), zit het probleem niet bij de mensen die er gaan wonen denk ik zo

Tink 10 november 2023 om 9:34+ 17676

Ik geef die gasten groot gelijk dat ze daar gaan wonen. En als je niet in Nederland woont, maak je ook geen gebruik van de voorzieningen hier. Waarom zou je er dan voor moeten betalen?

User Avatar
Woods 10 november 2023 om 9:47+ 19224

Dat vinden voornameijk mensen die graag het geld van een ander uit willen geven. Idd mafketels

User Avatar
Woods 10 november 2023 om 10:59+ 19224

Haha idd. De “ver van mijn bed” politiek

Tink 10 november 2023 om 9:49+ 17676

Exact Woods. Of mensen die roepen dat iedereen met een kamertje over maar een vluchteling in huis moet nemen. Zelf doen die mensen dat meestal niet. Maar wel roepen dat een ander dat moet doen.

Maks Verstappen 11 november 2023 om 13:25+ 3374

Die zelf niks inbrengen inderdaad en wel allerlei “goedbedoelde” idealen nastreven. NL wordt straks een land met alleen maar mensen die staatssteun nodig hebben en niemand die er nog voor kan betalen. Gaaf land ?

User Avatar
Fietsiepietsie 10 november 2023 om 15:27+ 1222

Dat kan overigens wel .... Marokko doet het ook. Marokkanen die in het buitenland wonen moeten nog altijd financieel afdragen aan Marokko.