Perez wil snelheid onderzoeken met Red Bull: ‘Ik maak me heel erg zorgen’

12:52, 19 jun 2023
84 Reacties

Sergio Perez startte in Montreal vanaf de twaalfde plaats en werkte zich uiteindelijk op naar P6. De Mexicaan had meer punten kunnen scoren, als hij langs de Ferrari's kwam. Maar dat lukte niet en baart de teamgenoot van Max Verstappen grote zorgen, vertelt hij in gesprek met F1TV.

Sergio Perez zit in een heel lastige situatie bij Red Bull. De Mexicaan dacht na een sterk begin van het seizoen wellicht mee te kunnen strijden om de wereldtitel, maar na de Grand Prix van Miami ging het snel bergafwaarts. Max Verstappen, die begon vanaf P14, haalde zijn teamgenoot ruim voor het einde van de race in, terwijl hij zelf begon vanaf poleposition. Sindsdien weet de coureur geen potten meer te breken en is het gat naar Verstappen opgelopen tot 69 punten.

Perez maakt zich grote zorgen

Ook in Canada ging het mis. Perez moest starten vanaf P12 en kwam niet verder dan de zesde plaats. De zesvoudig racewinnaar had naar eigen zeggen niet de snelheid om de Ferrari's voorbij te steken: "Daar maak ik me heel erg zorgen over. We begrijpen namelijk niet waarom en dat maak het zo raar."

Het team moet erin duiken, stelt Perez. "Wij moeten erachter komen hoe het kan en samen zitten om proberen te begrijpen wat er aan de hand is", zegt de nummer twee in het kampioenschap. Hij heeft al een idee waar het aan zou kunnen hebben liggen. "Wij begonnen goed aan het weekend, maar hebben een aantal veranderingen doorgevoerd met betrekking tot de banden, misschien speelt dat een rol."

84 Reacties
Kenneth Strijders 19 juni 2023 om 23:32+ 44

Je moet het gas verder intrappen Checo!

User Avatar
De Gevleugelde Stier 19 juni 2023 om 20:28+ 1411

ik heb de telemetrie even bekeken.

Ik heb gekeken naar ronde 45 van Verstappen en Ronde 49 van Perez eruit gepakt omdat in deze rondes ze allebei vrij baan hadden, zelfde rondetijd haalden (1:16:0) en reden op dezelfde banden en nagenoeg hetzelfde gewicht (brandstof) op het zelfde kwaliteit asfalt reden.

Topsnelheid van Verstappen op het eind was 307 Km/u
Topsnelheid van Perez op het eind was 305 Km/u

Minimaal verschil dus wat veroorzaakt word doordat Check bij uitkomen van hairpin bocht een stuk langer remt en vervolgens ook later op zijn gas pedaal trapt, en ook bij de chicane voor start en finish is hetzelfde beeld te zien, eerder op de rem, langer op de rem, en later op het gaspedaal.

Bocht 3 is ook een groot verschil te zien, Checo gaat daar full throttle tot de bocht en gooit vervolgens het anker uit terwijl Verstappen slechts iets het gas pedaal los laat voor de bocht en amper afremt.

Slipstreamer 19 juni 2023 om 20:10+ 1982

Misschien durf je gewoon niet harder...

Felix Visser 19 juni 2023 om 19:15+ 284

Het is weer het gebruikelijke praatje van een coureur die de schuld bij het team neerlegt, het verschil met Max is dat Max vrijdag na de eerste vrije training niet tevreden was met de afstelling en de gehele vrijdagavond samen met zijn team bezig is geweest met de afstelling van zijn auto , tekenend is dat Perez niet eens de Ferrari's kan inhalen , dat hij ook zeurt over de safety car is onzin door de safety car is hij naar de zesde plaats gekomen . Perez moet maar een ding doen in de spiegel kijken en zich afvragen of hij wel bij het goede team zit als middelmatige coureur.

User Avatar
F16 19 juni 2023 om 19:06+ 18221

Team, banden. Het zal ook vast aan beide gelegen hebben. Maar heel misschien toch ook wel grotendeels aan hem zelf.

custermans 19 juni 2023 om 18:20+ 3629

Hey Checo, het probleem zit tussen de rugleuning en het stuurwiel, geen dank.

Eau Rouge 19 juni 2023 om 16:26+ 1309

Ga eens een keer om de tafel met VER, wellicht steek je er nog wat van op.

Martijn Jonker 19 juni 2023 om 15:50+ 1033

Perez is en blijft de 2e coureur, net zoals Albon en Gasly dat was.
Alleen Ricardio was dat niet, maar dat was in de periode dat Max net bij het team zat. Later in die periode werd duidelijk dat ook Ricardio het niet van Max kon winnen, en hij vertrok vervolgens naar Renault.

Toen Bottas bij Mercedes zat wilde hij ook altijd een gooi doen naar de titel, maar het was uiteindelijk altijd Lewis die er mee vandoor ging. Hij was gewoon niet zo goed als Lewis.

PEREZ is ook niet zo goed als Max, dat verschil zie je de afgelopen races maar weer eens duidelijk onderstreept worden, maar ja Mexicanen en een plaat voor je hoofd hebben.

Dat maakt hem duidelijk de 2e rijder en toegegeven dat doet hij steeds vaker goed, in ieder geval beter als zijn voorgangers.

tinustussengas 19 juni 2023 om 15:28+ 470

hij moet de ct scan maar eens induiken dan kan hij zelf zien hoe leeg zijn hoofd is

Mark79 19 juni 2023 om 14:36+ 297

Ik maak me heel erg zorgen. Zou ik ook doen als ik jou was Perez, zou me meer zorgen maken om je psychische gesteldheid en om je plekje bij Red Bull. Waar je God voor op je blote knieën voor zou mogen bedanken dat je dat in staat zou moeten stellen zo nu en dan een race te winnen, en een auto te krijgen waar je gemakkelijk tweede mee zou moeten worden. Want je bent gewoon niet goed genoeg om wereldkampioen te worden, dus richt je op het hoogst haalbare een 2e plek, dan heb je het uitstekend gedaan.

User Avatar
GOAT 19 juni 2023 om 14:25+ 1735

Omdat Ferrari een goede pace had tijdens de race!

VaxMerstappen 19 juni 2023 om 14:07+ 90

We begonnen goed aan het weekend ? Ik weet niet waar hij op doelt. . De P12 die hij reedt in Q2 ?

Surya 19 juni 2023 om 20:35+ 570

Nee hij bedoelt de donderdag.

User Avatar
Stig 19 juni 2023 om 13:59+ 4865

Perez is geknakt door Max. Dacht heel even na Baku dat hij mee kon strijden, maar vergat even dat Max zijn kwalificatueronde noet kon afmaken. In Miami liet Max zien dat hij niet meer dan een tweede rijder is....

Tminus89 19 juni 2023 om 13:53+ 312

Haha Perez zei zo mooi na de race tegen de pers: We just didn't have the pace... Had natuurlijk I just.... moeten zijn, de grapjas. Is ook lastig, door die ontkenningsfase komen

Formule 1 algemeen 19 juni 2023 om 13:46+ 2277

Is ook wel lullig van ze team hij denken dat die aan het race is staat die nog op de bok in de pit met een vrhelm op.
Vind je het gek dat je geen snelheid heb

Rickert 19 juni 2023 om 13:40+ 3484

Gooi die irritante krant er toch uit man.

User Avatar
Marty Frick 19 juni 2023 om 13:40+ 1019

Spiegeltje spiegeltje...

User Avatar
Lewis44Legend 19 juni 2023 om 13:35+ 1066

Zorgen maken lijkt mij terecht, maar dan is zijn pace denk ik gewoon het grootste probleem. Gezien ook het grote verschil tijdens de kwalificatie. Max zat er vol bovenop en Checo liet 't zelf liggen. Niemand anders heeft daar de schuld van.

Surya 19 juni 2023 om 13:32+ 570

Vlgs mij heeft Max dit uitgelegd direct na de race. Banden in een bepaalde window?

User Avatar

Het valt mij inderdaad regelmatig op dat Checo voortvarend begint aan een inhaalrace, dan 2 of 3 snelle rondjes rijdt en dan ogenschijnlijk de man met de hamer tegenkomt. Wellicht dat hij zijn banden iedere keer oververhit.

User Avatar

-

thx gpblog

User Avatar
Oma Mieke Valenteijn 19 juni 2023 om 13:32+ 638

Of misschien eens beter je best doen Checo. ?
Er zullen heus wel andere die graag op jou stoeltje willen zitten. ?
Misschien Albon of de Hulk die kans geven. ?

User Avatar
Yelawolf 19 juni 2023 om 13:30+ 2066

Kan het boek ‘zelfreflectie voor Dummies’ aanbevelen Checo..

JohD 19 juni 2023 om 13:52+ 295

Inderdaad, maar begrijpend lezen zal hij wel niet kunnen vrees ik. Papa Perez kan hem misschien dan voorlezen

User Avatar
Yelawolf 19 juni 2023 om 14:39+ 2066

Haha, idd lijkt me ook niet. En grote kans dat Papa Perez hem eerder sprookjes zal voorlezen waar hij zelf nog het meest in gelooft

JohD 19 juni 2023 om 13:29+ 295

Wat weer een kletspraat van Perez. ‘We’ dit ‘we’ dat. Perez zelf rijdt, niet het team. ‘IK’ moet hij zeggen. Het team helpt hem enorm. En hij rijdt in de beste auto. Ik kan me voorstellen dat er een moment komt dat ook die hem zat worden of al zijn. Ongelofelijk dat hij niet in de spiegel kijkt. Vorig seizoen zou Max geen teamplayer zijn. Er is maar 1 binnen RBR geen teamplayer. Zijn naam is Sergio Perez. En het is een stoker, een intrigant. Waarom zegt Marko niet ‘ga racen of anders, wegwezen’. Perez heeft nu toch wel genoeg credits gehad met dat eeuwige gezeur?

#Zandvoort# 19 juni 2023 om 13:28+ 1703

Nee hij kan zoeken wat hij wil.Perez is en wordt nooit geen Max Verstappen, black hammer of een Schumi.
Hij zal aktijd tweede rijder blijven ongeacht welk team hij gaat racen in de F1.
Hij verwacht te veel van zichzelf, daar gaat het fout.

User Avatar
Rvdb123 19 juni 2023 om 13:17+ 977

baksteen onder het gaspedaal weghalen, dan gaat die sneller

Grabbelton 19 juni 2023 om 13:16+ 635

Misschien ben je gewoon wel minder goed dan je denkt... dat gaat waarschijnlijk de conclusie worden.

hans flater 19 juni 2023 om 13:13+ 4

ik herriner me nog een briefje met "functie elders? "

User Avatar
Soloo 19 juni 2023 om 13:18+ 6426

Die functie elders was een promotie. Gaan we bij Perez maar even niet doen ?

User Avatar
#Mansell92 19 juni 2023 om 13:13+ 34

Perez heeft iedere GP, wanneer hij van achteruit of het middenvel moet komen, moeite om in te halen. Zal deels aan de auto liggen, maar ook zeker voor een groot gedeelte aan meneer zelf.

User Avatar
James Sonny Crockett 19 juni 2023 om 13:12+ 6251

Ik vermoed sabotage.

User Avatar
De Gevleugelde Stier 19 juni 2023 om 13:24+ 1411

Suiker in brandstoftank 100%

Formule 1 algemeen 19 juni 2023 om 13:08+ 2277

Het zou slim zijn als we als team zijnde een tekening mee geven van de positie van de pendalen met een kleine notitie erbij zoek het bij jezelf want je komt gewoon te kort.

Of verwacht die een klein rosbergje team switch ofzo? Gaat nie gebeuren ben ik bang

ThomasK 19 juni 2023 om 13:03+ 1154

Perez is, met uitzondering van een aantal weekenden per jaar waarin die goed presteert, gewoon een matige coureur. Hij heeft ergens gedacht Max uit te kunnen dagen, maar dat is een illusie gebleken. Althans voor hemzelf (en papa Perez) want de rest van de wereld wist allang dat dat niet ging gebeuren. Gisteren vond ik hem overigens wel heel erg slecht. Goed nieuws voor Daniel?

User Avatar
Didi to go 19 juni 2023 om 13:07+ 18196

Na dit weekend zou ik eerder zeggen dat het tijd wordt dat Albon weer terug mag komen.

Die jongen haalt mooie stunts uit met de williams. Eigenlijk nog beter dan Blimey in zijn laatste williams jaar.

User Avatar
Justme 19 juni 2023 om 13:29+ 4498

Precies, vorig jaar was ik al meer onder de indruk van Albon in de Williams. Terwijl Russel constant alle lof kreeg.

Piquet 19 juni 2023 om 13:17+ 3746

tk> is perez matig of verstappen van racegodniveau.

perez was evensnel als ocon bv (in hetzelfde team). Dus ik denk niet dat perez echt matig is, eerder redelijk maar dat perez er matig uitziet tegenover verstappen.

Net zoals die andere teamgenoten van max.

User Avatar
Adjo83... 19 juni 2023 om 13:03+ 75351

"Perez wil onderzoek doen met Red Bull"

Waarschijnlijk krijgt hij dan te horen rem zit links en gas zit rechts.

User Avatar
De Gevleugelde Stier 19 juni 2023 om 13:02+ 1411

En weer alles in de 'we' en 'wij' vorm. Altijd het zelfde riedeltje. Begint gewoon eng te worden.

User Avatar
Soloo 19 juni 2023 om 13:06+ 6426

Is het negatief, ‘we’ en ‘wij’. Is het positief ‘ik’. Dat krijg je als je complete landelijke pers je na 2 goede races als wereldkampioen begint te kronen: God complex waar Narcissus nog jaloers op is.

User Avatar
Lewis44Legend 19 juni 2023 om 13:33+ 1066

Mwoah, na Monaco gewonnen te hebben vorig jaar zei hij toch echt "This is us!". Het gaat hier ook wel opvallend veel de anti-Perez kant op. Beetje overdreven allemaal!

User Avatar
Soloo 19 juni 2023 om 14:11+ 6426

Ben ik ook wel met je eens hoor, ik mag meer nuance toepassen.

User Avatar
De Gevleugelde Stier 19 juni 2023 om 15:08+ 1411

Dat je helemaal terug moet naar vorig jaar zegt daarentegen ook wel iets, niet?

User Avatar
De Gevleugelde Stier 20 juni 2023 om 14:42+ 1411

Mijn opmerking ging over dat Sergio ALTIJD in de "wij" vorm spreekt wanneer hij slecht presteert. Jij countert met een citaat van meer dan een jaar geleden, en vervolgens stel jij dat hij in jou ogen niet egocentrischer is dan andere coureurs is. Maar dat is een hele andere discussie, niet?

Ontopic: Als je de telemetrie erbij pakt dan is het gewoon duidelijk te zien dat Sergio in de bochten 10, 12 & 13 aanzienlijk eerder én langer het rempedaal intrapt, ja dat heeft nogal invloed op je snelheid denk je niet? Uiteindelijk was Max 2km/u sneller aan het einde van het lange rechtenstuk tussen bocht 10 en 12. En in bocht 3 is al helemaal een vreemd verschil waarneembaar tussen Verstappen en Sergio, waar Max voornamelijk iets gas terug neemt om de bocht door te gaan, gooit Sergio werkgelijkwaar een anker overboord zo hard dat hij daar remt. Het probleem van het minder presteren zit dus overduidelijk in het linkervoetje van Sergio. Geen enkele reden om wederom te doen alsof zijn wagen iets mankeert. Het ligt aan hem zelf, dus die inmiddels wekelijks terugkerende "wij" vorm en de daarbij komende insinuaties kan hij beter achterwegen laten.

User Avatar
Lewis44Legend 20 juni 2023 om 13:49+ 1066

Misschien, maar concrete voorbeelden waarin Checo aanmerkelijk egocentrischer is dan andere coureurs vind ik dan ook weer lastig op te noemen.

Wimpie 20 juni 2023 om 9:08+ 1662

@lewis44legend
Majesteitsmeervoud ?

User Avatar
Maxthegoat 19 juni 2023 om 13:01+ 118954

"Wij begonnen goed aan het weekend, maar hebben een aantal veranderingen doorgevoerd met betrekking tot de banden, misschien speelt dat een rol."

Alleen dit al. Hij zat vrijdag zelf in de auto. Weet niet wat hij er goed aan vond. Tuurlijk zeggen tijden in de VT niet alles. Maar hij eindigde op p8 in VT2, en zijn longruns zagen er helemaal belabberd uit. Wat is daar goed aan? Juist met de wijziging heeft RBR het nodige weten te redden. Dat hij daarna alsnog (zowel in kwali als race) verzaakt, heeft niets met de wijzigingen te maken. Hij kan beter een onderzoek naar zichzelf beginnen. Hij had toch overuren in de fabriek gedraaid?

User Avatar
(O)MA X cis'61 19 juni 2023 om 13:04+ 4811

Het allervervelendste hiervan is weer dat al die mexicaanse aanhang van hem, incl zijn vader.. weer continu gaan rondtetteren dat perez achtergesteld word enz enz. Dit maakt het er echt niet beter op.

User Avatar
Maxthegoat 19 juni 2023 om 13:09+ 118954

Ik las het gisteren nog in de reactie van Tribe toevallig. Alle aluhoedjes waren weer actief op Twitter, om te zeggen dat RBR zijn auto gesaboteerd had. Vermoeiend.

Ep 19 juni 2023 om 13:46+ 21237

En die vogel die bij Max in de remmen zat was een Mexicaanse postduif als vergelding? ?

User Avatar
Maxthegoat 19 juni 2023 om 13:47+ 118954

Hahaha. Max was er blij mee. Hij hoefde iig niet meer naar de kfc?

CL16 19 juni 2023 om 13:17+ 3518

Als die zichzelf gaat onderzoeken, kan die alleen maar concluderen dat die bezwijkt onder de druk die het rijden als teamgenoot van Max met zich meebrengt. Ergens vind ik het toch wel schrikbarend hoe weinig mannen bestand zijn tegen druk in de F1. Je hebt natuurlijk Max, waarbij ik maar een keer iets van bezwijken onder druk kon bespeuren, wat die zelf ook aangaf en dat was de start in AD 2021, wat het belangrijkste moment uit zijn loopbaan was. Je hebt Fernando en Lewis die er over het algemeen goed mee om kunnen gaan, maar voor de rest? Perez faalt nu de druk er op staat, Blimey lijkt het er nu lastig mee te hebben nu Lewis presteert, Charles en Carlos zijn redelijk bekend, bij Lando krijg ik mentaal ook niet de meest stabiele indruk. Ik hoop wat dat betreft dat de twee veteranen nog eventjes doorgaan, want niemand anders gaat Max ook maar enigszins een duimbreed in de wegleggen denk ik.

User Avatar
Maxthegoat 19 juni 2023 om 13:25+ 118954

Je hebt natuurlijk bezwijken onder druk, en je hebt wat perez nu doet: dat is een gevalletje schaamrood op de kaken. Albon kon je het destijds niet zo kwalijk nemen. Piepjong en amper ervaring. Die kreeg het nodige voor de kiezen en was er toen nog niet klaar voor. Ondertussen denk ik met de ervaringen, die hij heeft opgedaan, van wel. Doel ik niet om Max te verslaan, maar wel om te dienen als een waardige teamgenoot, die doet wat hij moet doen. Perez met al zijn ervaring, had dit eigenlijk niet mogen overkomen. Het zou juist goed zijn als hij tot de conclusie komt dat hij bezweken is onder de druk die hij zichzelf grotendeels oplegt. Dan gaat hij wellicht weer zijn eigen race rijden en pakt hij de punten die hij hoort te behalen. Zijn voorgangers stonden onder druk, want konden als junior zo terug gezet worden naar AlphaTauri. Perez heeft veel meer tijd en begrip gekregen en een hele duidelijke taak. Vind het van hem minder vergeeflijk, maar hij komt er ondertussen, wel keer op keer mee weg.

User Avatar
Ernie48 19 juni 2023 om 14:01+ 1620

Albon is zeker klaar voor de rol van 2e rijder naast Max lijkt mij een goede vervanger voor Perez geen idee of hij het lek boven krijgt met zijn team... Word ook moe van zijn wij gepraat... Hoe lang mag hij nog blijven de jonge jongens waren allang terug gezet en dat kan met hem natuurlijk niet.
Hij kost Red Bull punten gelukkig geen beschadigde auto dit keer.
Positief punt Alonso staat jig maar 9 punten achter?

User Avatar
Maxthegoat 19 juni 2023 om 16:45+ 118954

No need to say more. Just Brilliant!

Joal246 19 juni 2023 om 16:47+ 57061

je zegt het goed. Williams heeft een goede auto gebouwd haha

William Brooymans 19 juni 2023 om 17:04+ 3855

Hij wist toch wel meer uit de auto te halen dan dat er op het oog in zat. Speciaal mss niet en mss ook wel dat het wat specialer leek omdat ie zeer slechte teammate had. Russell en Albon zullen mekaar niet veel ontlopen wss.

User Avatar
Maxthegoat 19 juni 2023 om 16:12+ 118954

Ik vond eerlijk gezegd het effect met Russel meevallen. Los van de kwalificaties in België en Rusland (beide regen, waarin een nadeel wordt opgeheven). Maar Russel doet t nu niet goed en niet slecht bij MB. Het kan beter, maar heeft hem ook wel eens tegen gezeten. Even los van gisteren. Eerste seizoen was hij toch in staat, om zijn ervaren teamgenoot te verslaan, om wie het team heen gebouwd is.

User Avatar
John60 19 juni 2023 om 16:39+ 23305

Sorry, RUS iets speciaals gedaan in de Williams? Zou niet weten wat dan...

William Brooymans 19 juni 2023 om 16:09+ 3855

En toch zet hem in een snelle auto en het gaat denk ik toch wat tegenvallen. Kijk maar naar Russell. Die deed ook Dingen met die Williams die eigenlijk niet konden en nu is ie ook zomaar gemiddeld.

User Avatar
John60 19 juni 2023 om 16:38+ 23305

Zeker weten, in een Williams eindigen op p7, 1 plekje onder PER in een RB.... Need I say more...

User Avatar
Maxthegoat 19 juni 2023 om 14:12+ 118954

Mee eens. Wat mij betreft heeft Albon dat zeker wel laten zien. Races zoals gisteren heeft die vaker met Williams. Wat hij gisteren op oude hards liet zien, was voor mij een klasse apart. Bij perez vraag ik het me ook af. Iedere week denk ik: Nu is het afgelopen met de flaters, maar toch gebeurt het weer.

CL16 19 juni 2023 om 14:34+ 3518

Ik vrees dat Perez met zijn entourage niet tot de conclusie gaat komen dat hij WK-onwaardig is, vooral niet als Max een keer een technische DNF heeft en Perez dan eindelijk zijn ding doet en wint. Als je ziet hoe makkelijk jonge jongens als Gasly en Albon voor de bus werden gegooid, vind ik het eerlijk gezegd schandalig dat Perez zijn stoeltje nog heeft, want ook vorig jaar was het niet bijzonder wat die liet zien, en finished die met uiteindelijk ruim de beste auto alsnog niet als 2e.

User Avatar
Maxthegoat 21 juni 2023 om 15:00+ 118954

Dan nog moet Perez voor punten in de wcc zorgen. Nu komen ze wegens hun ruime marge weg met de flaters, maar als de concurrentie dichterbij zat, kon dat zomaar anders zijn.

William Brooymans 21 juni 2023 om 14:36+ 3855

Het geluk voor Perez is nu dat ze redelijk onbedreigd kampioen kunnen worden en dat er geen back up nodig is voor Max zoals hij die wel nodig had in de jaren 2019 en 2020.

User Avatar
Maxthegoat 19 juni 2023 om 16:20+ 118954

Ik heb het ook niet over Gasly. Die heeft mij nooit bewezen, klaar te zijn voor een tweede kans. Wat wel zo is, is dat hij veel minder de tijd kreeg om de fouten te maken, die perez nu maakt. Je kunt onderdoen, maar 50 procent van de tijd niet in staat zijn Q3 te halen met de snelste auto en dan tijdens de race achter auto's finishen die meer dan een seconde trager zijn? Dat vind ik wel een gevalletje van heel erg ondermaats presteren. Ik heb het ook niet over het feit dat Gasly of Albon (die ik er ondertussen wel rijp voor acht) er zouden moeten zitten. Wel heb ik het erover dat Perez 10 keer de ervaring heeft die hun hadden en veel minder druk kreeg opgelegd. Hij komt er veel langer mee weg.

Horner heeft het inderdaad gezegd. Maar als het maar niet wil landen, houdt het een keer op.

CL16 19 juni 2023 om 17:32+ 3518

Gasly steeg wel degelijk boven zichzelf uit bij AT van eind 2019 tot en met 2021. Maar goed, zoals Mtg zegt is dat niet het punt.

User Avatar
BMW P85 V10 19 juni 2023 om 15:44+ 22153

Ik denk dat Perez ook een heel ander contract heeft dan die jonkies, het feit dat hij ook nog eens veel geld mee neemt maakt die situatie toch wat anders.

William Brooymans 19 juni 2023 om 16:14+ 3855

Heeft gasly nu al iets goeds laten zien bij alpine? Bij AT steeg ie ook niet boven zichzelf uit wel? Perez heeft als voordeel nog dat ie een paar wins pakte en een aantal podiums. Iets wat al zijn voorgangers sinds Ricciardo niet lukten. Horner heeft het zelf al gezegd hij moet die obsessie loslaten dat ie net zo goed of beter is als Max. Dat is ie niet en idd dat "wij" praten word je ook wel simpel van die auto is gewoon goed.

User Avatar
Maxthegoat 19 juni 2023 om 14:46+ 118954

Helemaal mee eens. Hij krijgt ook veel meer tijd en ruimte dan de andere jongens. In tegenstelling tot hun is hij niet een piepjonge rookie en wel degelijk ervaren. Het is echt ondermaats. Benieuwd hoelang RBR dit nog accepteert, want vind het nu al te lang duren.

Joal246 19 juni 2023 om 16:47+ 57061

Hij zit wel zelf in de auto maar kan die niet zelf afstellen. Hij kopieert Max.. is al vaker bevestigd door Marko

User Avatar
(O)MA X cis'61 19 juni 2023 om 13:00+ 4811

Ja sorry maar dat topic is natuurlijk een inkoppertje voor mij. Ik kan niet anders dan er op reageren.
100% ! Gewoon 100%. perezaf.

JPMontoya 19 juni 2023 om 12:58+ 2999

Snelheidsverschil zit onder je rechtervoet Checo.

User Avatar
Mitchell 19 juni 2023 om 12:56+ 32171

Ik hoorde iets over “no further action”?.

FCB33 19 juni 2023 om 13:06+ 18512

Moet zichzelf en zijn vader eens laten onderzoeken.

User Avatar
Maxthegoat 19 juni 2023 om 13:13+ 118954

Degene die dat laatste kan, moet nog geboren worden vrees ik.

deir712 19 juni 2023 om 14:00+ 695

Ach het is toch niet raar dat je als vader je zoon steunt en support? Als je zoon zegt: ik wil wereldkampioen worden.... Dan zeg je als vader: Doen! Je kunt het!

Ik weet dat het erg Nederlands is om "realistisch" te zijn, maar met realisme alleen kom je er niet. Jos geloofde ook in Max. Als Jos had gezegd "Welnee, ga maar lekker naar school jongen", hadden we dit moois nooit mogen meemaken.

FCB33 19 juni 2023 om 14:34+ 18512

Yep waar

User Avatar
Maxthegoat 19 juni 2023 om 14:09+ 118954

Geloof me. Jos had dat gezegd als die zag dat Max het talent niet had. Klinkt hard, maar zo realistisch is die wel. Dat is beter dan je kind in de waan laten, en onnodig zijn tijd daaraan te laten verspillen. Dit terwijl die daarmee ook andere mogelijkheden laat liggen, die wel voor hem zijn weggelegd.

Ik zeg niet dat Perez geen coureur voor de F1 is, maar dat hij wereldkampioen wordt door Verstappen in dezelfde auto te verslaan, moeten ze hem heel snel uit het hoofd praten. Dit slaat door en zoals we kunnen zien gaat Perez eraan onderdoor. Papa Perez zet de toon in deze. Weet niet of je dat voor je kind moet willen. Enig realisme had in deze zeker niet misstaan. Hoe begrijpelijk het ook is, dat je voor je kind een extra zwakte en een blinde vlek hebt. Je moet ze ondersteunen, maar door niet realistisch te zijn kunnen ze er ook aan onderdoor gaan. Dat zie je nu toch wel gebeuren.

Lauda1976 19 juni 2023 om 14:20+ 55

Jij ook om zo likes te scoren ben je rijp voor een bezoek aan de GGZ.

Joal246 19 juni 2023 om 16:46+ 57061

Als je niet het exceptionele talent hebt is je max ook lager