Norris weet niet of het nog goedkomt met Verstappen: 'Zal aan hem liggen'

17:06, 30 jun 2024
108 Reacties

Lando Norris is woedend na het incident met Max Verstappen. De Brit stelt dat de drievoudig wereldkampioen dingen deed die niet mogen.

Norris en Verstappen waren keihard in gevecht tijdens de Grand Prix van Oostenrijk. Lang ging het telkens net aan goed, maar richting het einde van de race ging het compleet mis. De Nederlander verdedigde en kwam vervolgens in contact met Norris. Beide mannen kregen een lekke band, waarna George Russell won.

Norris is woedend op Verstappen

Uiteindelijk werd Verstappen gestraft. Norris is het dan ook eens dat Verstappen fout zit: “Er zijn regels voor wat je wel of niet mag doen. Hij deed dingen die je niet mag doen, waar hij [in eerste instantie] niet voor gestraft werd."

“Ik verwacht een zwaar gevecht met Max. Ik weet wat ik kan verwachten. Ik verwacht agressie en dat hij tot de limiet pusht. Maar alle drie de keren deed hij dingen die makkelijk konden resulteren in een incident. Het is op een bepaalde manier roekeloos. Het leek een beetje wanhopig van zijn kant. Dat hoeft het niet te zijn, hij heeft genoeg overwinningen, maar het is gewoon een beetje wanhopig om me er op deze manier niet langs te laten. En ik weet dat hij agressief zou zijn, dus ik ben niet erg verrast. Maar ik had gewoon een zwaar, maar respectvol gevecht verwacht. En ik heb niet het gevoel dat dat is wat ik kreeg.

Komt het nog goed tussen Verstappen en Norris?

De twee zijn goede vrienden, maar incidenten als deze zijn niet bevorderlijk voor een vriendschap. Als Norris gevraagd wordt of hij het goed gaat praten met Verstappen, antwoordt hij: “Dat zal niet aan mij liggen. Dat ligt aan hem.

108 Reacties
User Avatar
Cor Davidson 01 juli 2024 om 16:39+ 4687

Begint een naar ventje te worden met veel te veel kapsones.

User Avatar
Philo1212 01 juli 2024 om 15:04+ 464

Weet je dat Max en Lando gemeen hebben dat ze beiden een Vlaamse moeder hebben?... Ja, niet dezelfde ;-)
Ik vroeg me trouwens af dat als Lando meteen de pits in was gegaan na dat akkefietje met Max, hij nog voor een klassering had kunnen gaan....

User Avatar
Justme 01 juli 2024 om 8:52+ 4498

Altijd goed voor sensatie, plaats een microfoon onder de neus van een coureur die nog vol adrenaline zit en er komt altijd wel iets spectaculairs uit. Interview hem vandaag nog een keer en het gesprek zal heel anders lopen.

Keestramper 30 juni 2024 om 23:50+ 20

Maar gelukkig krijgt Lando nog een straf in Silverstone. Ik denk 10 seconden penalty.

Keestramper 30 juni 2024 om 23:46+ 20

Norris liet Max niet genoeg ruimte. Als je weet dat Max agressief verdedigd dan moet je extra oppassen. Als er geen ruimte is word het een botsing.

User Avatar
Philo1212 30 juni 2024 om 20:43+ 464

Achteraf gezien, had Max Lando gewoon kunnen laten passeren met die 5 sec. tijdstraf voor de laatste.

Innia 30 juni 2024 om 19:31+ 795

Max verdiende 100% een straf, maar Norris is ook verre van onschuldig en om een incident op de baan meteen door te trekken naar de vriendschap buiten de baan, zegt ook een hoop over Norris. Ze worden allebei miljoenen betaald om te winnen. Niemand hoeft Norris voor te laten gaan omdat ze toevallig bevriend zijn. Als je zo makkelijk je hechte vriendschap op zij zet, dan was het nooit al echt een vriendschap en ook dat zegt veel over Norris.

Max zat fout, maar Norris komt hier ook niet echt geweldig uit.

Arjan 30 juni 2024 om 19:08+ 7204

Ze hadden beiden wijzer moeten zijn, Max had die laatste beweging naar links niet moeten maken, daarmee heeft ie zich bij de stewards zelf vrijwillig op de stip gelegd. Hij had beter Norris kunnen laten passeren, er achter aan krullen, aangezien Max in de wetenschap was dat Norris een penalty voor tracklimits zou krijgen, en in die paar ronden met verkeer en al zie ik Norris geen 5 seconden weg rijden van Max.

Norris had ook wijzer moeten zijn, wetende dat hij nieuwe mediums had, en Max gebruikte, waardoor hij overspeed zou hebben, had ie hem voorbij moeten gaan op een DRS zone, Norris was nog niet op de hoogte dat ie een straf zou krijgen voor tracklimits.

Beiden wilde hun verlies niet nemen, en eindigt het voor beiden in tranen.

Jammer maar helaas.

Dit was best erg, maar wat ik verschrikkelijk vond is om die blije bakkes van Toto Wolff te zien, nadat zijn coureur de kruimels oppikt. Net alsof het een zwaar bevochten overwinning was voor Mercedes.

George valt daar overigens niks in te verwijten , die deed gewoon wat ie moest doen: racen!

User Avatar
Gentenaar 30 juni 2024 om 21:21+ 13961

Alleen was Max niet op de hoogte van het feit dat Lando een penalty zou gaan krijgen. Echt dom van het team!

Arjan 30 juni 2024 om 21:27+ 7204

Euhm, dat riep ie zelf over de boordradio naar het team toe dat Lando een straf zou krijgen, hij had het zelf eerder in de gaten dan het team.?

User Avatar
Supermax 30 juni 2024 om 18:52+ 2410

Het is allemaal Norris zijn schuld!
Echt waar

User Avatar
Gentenaar 30 juni 2024 om 18:54+ 13961

Hahaha sarcasme hoop ik dan maar?

User Avatar
Supermax 30 juni 2024 om 18:55+ 2410

Tuurlijk nie

Pirelliband 30 juni 2024 om 18:39+ 1929

Degene die dingen deed die niet konden kwamen merendeel van norris...tracklimits,zo'n diepe divebombs dat je de auto niet kan stoppen

Eenfan 30 juni 2024 om 17:49+ 1911

Simpel, dan maar geen vrienden in het paddock. Kan Norris bij Ocon en Hamilton aanschuiven dat zijn ook geen vrienden van VER en zullen dat ook nooit mee worden. Nee Norris je bent duidelijk teleurgesteld in jezelf en velen in jou.

Alisteas 30 juni 2024 om 17:44+ 315

Wat kletsen jullie nou? Max remt keurig op goeie moment en wat doet Lando, heel laat remmen en te agressief induiken. En het is Lando die zijn achterwiel raakt hé, niet Max dus is gewoon aanvallende fout van Lando die geen geduld kon opbrengen en heel onbesuisd erin wilt komen.

JasperVG96 30 juni 2024 om 17:53+ 45

Het is Max die de auto naar de buitenkant laat gaan en zorgt voor het eerste contact. Anderen zeggen dat Max naar buiten stuurde. Het was in ieder geval de actie van Max en daardoor ook de straf van Max.

Neemt niet weg dat Norris zelf zijn fouten/momenten heeft gehad deze race, maar situaties worden op zichzelf beoordeeld en niet tegen elkaar afgestreept.

Ewoud van Leeuwen 30 juni 2024 om 18:59+ 41

Dus omdat Max vorige week en vandaag een verkeerde actie van Norris weet te pareren is het geen straf, maar als Norris een foute actie van Max niet weet te pareren is het wel straf?

JasperVG96 30 juni 2024 om 20:11+ 45

Ten eerste: Lesje begrijpend lezen is op zijn plaats.
Ten tweede: Elke situatie wordt los van elkaar beoordeeld.
Er gebeuren genoeg situaties die discutabel zijn en wellicht een straf verdienen, maar als er geen contact is komen coureurs er vaak mee weg. Is het eerlijk? Nee. Onderdeel van de sport? Ja. Take it or leave it.

JasperVG96 30 juni 2024 om 22:36+ 45

Daar ben ik het 100% mee eens.
Al blijft het lastig omdat we de coureurs ook willen zien ‘racen’.

Moet gezegd worden dat het van de zotte is dat Norris alleen een tijdstraf heeft gekregen voor de tracklimits en niet voor zijn gevaarlijke rijgedrag.
In mijn ogen was het niet ‘of’, maar ‘wanneer’ ze elkaar zouden raken. Kon niet goed blijven gaan.

Uiteindelijk heeft Max maar een 10 seconden tijdstraf en heeft Norris niks.

Ewoud van Leeuwen 30 juni 2024 om 21:43+ 41

Dat is er dus mis met de F1, er wordt rekening gehouden met het gevolg en niet met de mogelijke overtreding op zich.

User Avatar
Red Rooster 30 juni 2024 om 17:35+ 11719

Ik heb de beelden van de aanrijding op F1TV nu wel zo'n beetje van alle kanten bekeken..........het is gewoon Verstappens fout. Kun je er van alles bijhalen wat er daarvoor allemaal gebeurde, maar dat ze elkaar raakten is 100% Verstappen. De straf, die overigens niks deed, was dus volkomen juist.

User Avatar
KingAir 30 juni 2024 om 17:37+ 33077

Is ook, maar ... dat ziet niet iedereen ...

Joost Mulders 30 juni 2024 om 17:46+ 2465

Ik denk dat het wachten was tot een van de twee een crash zou veroorzaken. Ja de actie van Max was over de limiet dus een terechte straf. Maar Norris kiest er ook voor om op het circuit te blijven en niet van de baan te rijden om hem te ontwijken. Dat zou niet nodig moeten zijn maar dan had hij wel nog in de race gezeten en een nieuwe poging kunnen wagen een ronde later.

Had Max bijvoorbeeld niet van de baan af gereden na die divebomb met blokkerende wielen van Norris daarvoor dan had Norris daar zijn auto in die van Verstappen getorpedeerd en was ook de race voor beiden voorbij geweest.

FlorisF1 30 juni 2024 om 17:50+ 1888

Eens dat de straf op zich terecht is. Op F1TV wordt vervolgens wel weer doorgezeken over het feit dat die 10 seconden zo weinig is gezien de uitkomst. Maar lieve schat (Joylon Palmer) dat is toch al tijden zo en daar heeft Max in het verleden toch ook last van gehad?

Mark1977 30 juni 2024 om 18:10+ 1828

Max botst tegen Lando en krijgt daarvoor straf. Maar Lando gaat met wederom een achterlijke divebomb voor een gat wat er niet is. Maar oké, Max is ervoor gestraft. Maar als we dan toch zo lekker bezig zijn, moet Lando ook een straf krijgen voor meerdere divebombs die gewoon niet konden in bocht 3, en voor forcing another driver off track. Hij kon ook gewoon proberen hem op te lijnen en op snelheid voorbij te gaan, maar heeft dit zelf in de hand gewerkt met de één na de andere divebomb dat nergens op sloeg. Max gaat dan inderdaad ook feller van zich afbijten omdat hij het op een gegeven moment wel verwacht.

Dus ja. Lando lokt het zelf uit en had net zo goed 3 keer gestraft moeten worden. Geeft maar weer aan dat Lando het overzicht niet behoudt wanneer er druk op de ketel komt. Hij had dit met de overspeed van zijn auto en banden dat moment op kunnen lossen. Deed hij niet. Werd ongeduldig en wild, met dit domme gevecht als gevolg. Laat teveel zijn kop hangen naar de media en zijn team: Dat hij niet wint omdat hij fouten maakt en dat hij agressief moet zijn tegen Max.
Daarnaast ontbreekt het hem aan iedere vorm van zelfreflectie. Het ligt altijd aan een ander.

Daarom is Piastri de man die in de toekomst Mclaren naar de titel kan leiden. Hij rijdt koel, berekenend en ziet het grote plaatje. Trekt zich verder niets aan, van wat kenners vanuit hun thuis studio er van vinden. En min of meer is die vandaag dus bestolen van de overwinning, na een gridstraf door niet bewezen track limits.

User Avatar
KingAir 30 juni 2024 om 18:54+ 33077

Dit 'Piastri de man die in de toekomst Mclaren naar de titel kan leiden' denk ik dus ook
Kerel houdt zich een beetje afzijdig en uit de kijker en doet zijn ding
En vandaag deed hij dat weer heel goed

Mark1977 30 juni 2024 om 19:00+ 1828

Precies. Ik vind die kerel echt top! Wordt af en toe wat afgezeken om zijn bandenslijtage, maar gaat de laatste weken juist hartstikke goed. En dat voor iemand die pas anderhalf jaar rijdt.

User Avatar
KingAir 30 juni 2024 om 19:04+ 33077

Natuurlijk, wij hebben makkelijk zeggen
Tikken hier versus rijden aan 300+ ... ?‍♂️

Vincent Moes 30 juni 2024 om 17:32+ 61

De mensen die Norris als schuldige aanwijzen hebben of de wedstrijd niet gekeken of zijn toe aan een nieuwe bril. Max reed in op Norris. Dan ben je gewoon fout. Hij liet Norris niet staan maar stuurde op hem in. En dat laat heel duidelijk een gefrustreerde Max zien. Als Max gefrustreerd is het niet ongewoon dat hij beweegt onder het remmen of een als je niet aan de kant gaat crashen we houding aanneemt. De frustraties worden de komende tijd, zolang Jos en Christian oorlog blijven voeren alleen nog maar erger denk ik.

User Avatar
KingAir 30 juni 2024 om 17:38+ 33077

Klopt ...

JasperVG96 30 juni 2024 om 17:45+ 45

Max stuurt niet in op Norris maar laat wel de auto onnodig ver naar buiten lopen. Hoe dan ook, het was de actie van Max en die verdiende een straf. Eerlijk is eerlijk.

Pirelliband 30 juni 2024 om 18:42+ 1929

Dat verstappen de schuldige was waardoor ze uitvallen oke.maar kijk de keren daarvoor wat norris deed.hij had al een waarschuwing en ging door en te diepe divebombs waardoor hij de auto niet gestopt kreeg

JasperVG96 30 juni 2024 om 20:14+ 45

Beide wat je zegt is juist. Norris heeft al een 5sec pen gekregen. Als je het mij vraagt krijgt Norris daar nog een straf bovenop voor de Divebomb die hij gooide die identiek was aan de Divebomb van Hulkenberg ten aanzien van Alonso in de sprintrace.

Wanneer de Fia die situatie onbehandeld laat zullen we wel weer een reactie van Alonso zien komende week waarin hij zegt dat Britse coureurs worden voorgetrokken ten aanzien van andere coureurs.

Pirelliband 30 juni 2024 om 20:21+ 1929

Norris had die penalty al moeten krijgen maar de stewards waren aan het wachten wss om te kijken wat er zou gebeuren

Robterdam 30 juni 2024 om 17:31+ 1436

Uiteindelijk is het wel lekker zo , inplaats van 7 punten uitlopen , loopt Max er nu 10 uit . Uitstekende strategie ??

Joost Mulders 30 juni 2024 om 17:55+ 2465

6, Norris had de snelste ronde op dat moment :)

User Avatar
DoubleClutch 30 juni 2024 om 19:47+ 8693

@Joost, nee hoor, die ging op het laatste moment naar Alonso dus heeft niemand die ene punt omdat Fernando buiten de top tien finishte

Joost Mulders 01 juli 2024 om 7:05+ 2465

Ik bedoel dat als het gefinisht had zoals het er voor stond voor die "crash" dat Verstappen dan 6 punten uitgelopen was. Norris had op dat moment de snelste ronde, wellicht dat Alonso inderdaad later alsnog de snelste ronde van Norris afgepakt had, maar zoals het er toen voor stond zou Verstappen 6 punten uitlopen en dat werden er uiteindelijk 10. En met de sprint race overwinning 12. Dus een stuk meer dan dat ze zelf voorafgaand aan het weekeinde verwacht hadden.

Niet hoe je je voorsprong wil uitbouwen maar als het dan toch tot zo'n clash komt is dit niet verkeerd voor het kampioenschap van Max. 13 races te gaan en 81 punten verschil.

User Avatar
DoubleClutch 01 juli 2024 om 12:50+ 8693

@joost,
Dankjewel voor je verduidelijking.
Ja inderdaad, als je het zo belicht klopt het wat je zegt. ??

User Avatar
R.N. 30 juni 2024 om 17:31+ 817

Sjankerd. En achter zijn ellebogen.

Genadenloos 30 juni 2024 om 17:28+ 872

Max zal het proberen te sussen zonder excuus te maken , en terecht vind ik , maar ofdat Lando dat kan verwerken denk ik niet. Denk dat Lando op zoek kan gaan naar een eigen jet.

User Avatar
Donut 30 juni 2024 om 18:18+ 1037

Ook mijn idee, Lando is hierin toch wel een beetje te emotioneel denk ik. Die blijft dit soort taferelen te lang met zich meedragen. Dat wordt waarschijnlijk weer even praten met de mclaren psycholoog.

User Avatar
DoubleClutch 30 juni 2024 om 17:27+ 8693

Quote:
‘Ik verwacht agressie en dat hij tot de limiet pusht. Maar alle drie de keren deed hij dingen die makkelijk konden resulteren in een incident. Het is op een bepaalde manier roekeloos. Het leek een beetje wanhopig van zijn kant.’

Volgens mij beschrijft Lando hier zijn eigen acties……

‘Dat hoeft het niet te zijn, hij heeft genoeg overwinningen, maar het is gewoon een beetje wanhopig om me er op deze manier niet langs te laten.‘

Oh, dus omdat jij vindt dat Max al genoeg gewonnen heeft moet hij eerlijk delen en jou er voorbij laten voor een cadeautje?
Lando, alsjeblieft wordt toch eens écht volwassen.
Je gedraagt je iedere keer als een klein kind dat een kleiner koekje kreeg dan zijn vriendje…..
Nog even en je gaat stampvoeten……

William Brooymans 30 juni 2024 om 17:27+ 3855

Langs te laten ook.... Hij was zelf degene die een paar keer als een kamikaze in de bocht dook en daardoor moest Max om die gele varkensrug heen of crashen met hem. Die laatste actie van Max was mss wel over de rand maar lando draaide toch 2x richting Max ook na het contact.

CYENA 30 juni 2024 om 17:25+ 32

Wat zitten jullie nou te zeiken GP blog. Norris zegt helemaal niets in deze toon als dit in het after race interview. Hij zegt alleen dat hij zich down voelt omdat hij niet verder kon en omdat de auto verwoest was. Hij zegt ook dat het excuus van Max moet komen omdat hij denkt dat de fout bij Max lag niet meer en niets minder.

Dat hele roekeloos en desperate is door de Engelse f1 pro commentatoren gezegd. Direct erachter Lando zijn interview. Jullie doen dit alleen maar voor de views

User Avatar
Gentenaar 30 juni 2024 om 17:25+ 13961

Twee vechten, twee hebben schuld. Max was soms wat te extreem maar ook Norris deed soms dingen die niet netjes waren. Toch zie ik liever dit dan dat ze elkaar "respecteren". Volgende keer weer maar dan zonder brokken!

User Avatar
KingAir 30 juni 2024 om 17:40+ 33077

Straks zitten die samen wat te eten, worst case morgen ...

User Avatar
Supermax 30 juni 2024 om 18:51+ 2410

Gifkikker staat vandaag op het menu

User Avatar
KingAir 30 juni 2024 om 18:52+ 33077

Hier op GPblog sowieso ... lol

User Avatar
Supermax 30 juni 2024 om 19:01+ 2410

Ik maak me ook niet druk, ze doen maar

User Avatar
KingAir 30 juni 2024 om 18:57+ 33077

Hahaha lees het allemaal graag
Die fans toch ... lol

User Avatar
Supermax 30 juni 2024 om 18:53+ 2410

Gaat er lekker aan toe zo links en rechts

FlorisF1 30 juni 2024 om 17:24+ 1888

Beide coureurs gingen over de limiet. Om eerlijk te zijn. RBR vergooit het door de pitstop. Max vergooit door niet rekening te houden met de 5 seconden straf die Norris zou krijgen. Ik begreep dat hij geinformeerd was over die straf. Die 10 seconden straf was uit het boekje dus denk ik wel terecht.

Joost Mulders 30 juni 2024 om 17:24+ 2465

Ja het verdedigen was op het randje en iets erover op het einde. Maar ik vindt dat Lando ook niet vrijuit gaat hier. Een aantal van zijn acties waren ook niet zo clean. Inhalen door maar gewoon je auto erin te gooien en in de bocht stil te zetten en de ander buiten de baan te dwingen heeft ook weinig met racen te maken.

William Brooymans 30 juni 2024 om 17:30+ 3855

Dat riep Max ook en dat heeft ook zeker geleid tot de actie die hij maakte de ronde erna. Max kan als geen ander zijn auto laten staan, en lando trapte er dus vol in. Het grootste nadeel daarin is dat Max dan vaak de kwade is in het verhaal. Ze zullen allebei wel vinden dat ze niks fout deden en een hoop (Britse) fans/media zien het voorgaande helaas niet zuiver. Op naar Silverstone zal vast wel gezellig worden daar...

FlorisF1 30 juni 2024 om 17:45+ 1888

Ja, dit zij je dan ook terugkomen in het commentaar van Joylon Palmer. De dive bombs zijn het handelsmerk van Max, hij is er groot mee geworden. Dus hij moet er niet over klagen. Daar komt het een beetje op neer.

FastLap2 30 juni 2024 om 17:24+ 5327

Hé, deze herken ik van Hamilton op Silverstone: I did nothing wrong, he is to blame. Wat mij betreft komt Norris nog duidelijk aan volwassenheid tekort om een situatie met mogelijkheden op een goede manier in zijn voordeel te beslissen. Nu dacht hij dat het kon, kwam er niet aan voorbij, en pushte uit alle macht om zijn resultaat te halen, want Max zat hem in de weg. Met dit als resultaat. Net als Lewis op Silverstone.

MB_Amg_GR-SLH 30 juni 2024 om 17:23+ 28797

Heel mooie verwoord van Norris. Het is ook gunnen vanuit een vriendschap om te verdedigen zoals het hoort. Jammer

Rickert 30 juni 2024 om 17:23+ 3484

Zoals ie als vriend ook moet aanvallen als het hoort toch. Inplaats van maar blijven diven en buiten de baan er langs gaan.

Rovig 30 juni 2024 om 17:27+ 11700

Op de baan is het gewoon racen en wordt er niks gegund. Als Norris dat had verwacht is hij echt achterlijk

MB_Amg_GR-SLH 30 juni 2024 om 18:37+ 28797

Fair racen bedoelt hij. Tuurlijk gun je niks maar wat Max deed was te. En dat geeft Norris prachtig aan vind ik

RBRf1 30 juni 2024 om 17:29+ 3255

Ben ik het niet mee eens MB_Amg. Norris mist complete zelfreflectie. Hij deed keer op keer een divebomb. Verremde zich volledig met lock up en wijtte dat zelfs aan Verstappen.. En daarna nog 1x Verstappen van de baan gedrukt, zonder daar straf voor te krijgen. Track limits ook meerdere keren. Norris mag zichzelf ook in de spiegel aankijken in mijn optiek. Hij was continu gefrustreerd.

Voor wat betreft de "crash", de straf voor Max is daar terecht. Al vond ik daar Lando wel wanhopig. Max stuurde namelijk al naar links, voordat Lando er echt naast zat. En daar blijft Lando doorrijden. Max zijn schuld zeker, maar Lando gaat ook op een onmogelijke positie rijden.

In mijn optiek verdient Lando nog 5 sec straf voor forcing another driver of track (en dus een gridstraf de volgende race).

En wat betreft de relatie: beide heren zijn elkaar een excuus verschuldigd. Als Lando dat niet inziet, dan is hij toch echt zelf degene die de relatie bemoeilijkt. Als ik ook de reacties van beide heren na de race vergelijk, dan vind ik die van Max veel netter en beter.

MB_Amg_GR-SLH 30 juni 2024 om 18:35+ 28797

De eerste paar keren vond ik stevig verdedigen waar Max remmend van lijn veranderde. Daar anticipeert Norris goed op. Ook deed Norris een divebomb bij een ander inhaalactie. Daar ben ik het met je eens. En ook dat Max bij de crash schuldig was. Het was al rondes aan de gang en het opbouwen voor een crash.

RBRf1 01 juli 2024 om 15:02+ 3255

Dat remmend van lijn veranderen blijkt dus eigenlijk niet het geval te zijn. Wel laat, maar niet onder het remmen. Maar goed. Uiteindelijk bij de crash is Max schuldig, al was het ook veel pech in mijn optiek. Zeker omdat zoals Windsor terecht aangeeft, Max niet naar buiten stuurt. Overigens vond ik Lando soms ook simpelweg niet slim met zijn acties. Zo gung ho erin slingeren, dat hij eigenlijk zelf de bocht ook niet meer goed kon halen en dan de hele run naar bocht 4 voor zichzelf bemoeilijken.

Ik vind alle heisa in ieder geval weer flink overdreven. En ik vind het zeer jammer hoe Lando heeft gereageerd bij Sky, dat de vriendschap over is als Max geen excuses aanbiedt. Dat vind ik een kleinzerige reactie en valt mij tegen van hem.

MB_Amg_GR-SLH 01 juli 2024 om 15:30+ 28797

Max laat hem eerder naar buiten lopen dan naar links sturen. Norris had imo veel slimmer moeten zijn. Ik denk na de 1e actie dat max bewoog (volgens Norris) hij de 'divebombs' deed om Max te verassen zodat hij dat niet kon doen.

Helaas is het gebeurt maar zoals jij aangeeft die heisa eromheen. Man kom kan gebeuren en door. Bij een volgende keer kan je misschien heisa maken maar nu, nee.

Piew 30 juni 2024 om 17:15+ 312

Het zal volgende week wel weer gezellig worden daar op dat eiland ben ik bang..

User Avatar
Mitchell 30 juni 2024 om 17:14+ 32171

Wat denkt Lando zelf.

Hij kan Max beter even met rust laten, anders maak je het erger.

Drink daarna een biertje met elkaar of iets anders en dan zand er over.

Lando zal ook aan zichzelf moeten werken om zich niet zo gek te laten maken (door eigen toedoen of wat dan ook); anders ga je nooit WK worden.

User Avatar
James Sonny Crockett 30 juni 2024 om 17:14+ 6267

De heren hadden natuurlijk beide schuld. Ook Norris kwam behoorlijk wanhopig, zoals hij zelf zou zeggen, over.

Vliegende Fakir 30 juni 2024 om 17:14+ 1580

Denk dat Norris even een nachtje moet slapen om tot rust te komen. Hij wilde veel te graag en ramde hem iedere keer de bocht in.
Max inderdaad aggressief zoals hij altijd is in gevechten.

User Avatar
Supermax 30 juni 2024 om 17:13+ 2410

BromSnorris stond zijn tranen in te houden bij het interview
Hoe reageert hij emotioneel als er echt wat op het spel staat!

Formule 1 algemeen 30 juni 2024 om 17:13+ 2277

Nou Norris je divebombs waren ook niet zoals het hoort en wat Max deed op het einde ook niet is die ook voor bestraft hè. Beetje zelf reflectie.

User Avatar
DJ Flat Spot 30 juni 2024 om 17:17+ 18338

Die druk gaat hij niet trekken

User Avatar
Flitspaal 30 juni 2024 om 17:12+ 715

Beiden waren fout,
Norris met z’n manier van aanvallen en Max met het bewegen onder het remmen on Norris af te stoppen.

Het ongeluk vind ik Max’s schuld.
Of dit goed komt? Nee dat denk ik niet. Het was wachten op dit moment waarbij McLaren RB zou hij halen en wekelijks mee zou doen om de overwinningen.

Johnson John 30 juni 2024 om 17:15+ 649

zoals verstappen al zelf zegt: wij zien niet wanneer max remt. norris ook niet.

Brian 30 juni 2024 om 17:11+ 7197

Ligt vgm nooit aan norris dat idee heb ik.

Maar als de fia consistent is heeft norris voor de volgende race wel een probleem

5 sec penalty niet ingelost is normaal 3 plekken gridstraf.

En door rijden met schade en troep achterlaten kreeg perez in Canada 3 plekken voor dus zou die 6 plekken moeten krijgen

JasperVG96 30 juni 2024 om 17:17+ 45

Ik vraag me af of een van Norris zijn acties nog worden onderzocht. Een keer koos Norris voor de binnenkant en kon hij de bocht niet halen. Op zich straft hij zichzelf hier al mee, maaar…. Hulkenberg heeft voor de zelfde actie wel een straf gekregen in de sprintrace ten aanzien van Alonso.

Mocht er niks mee gedaan worden ben ik heel benieuwd naar de reactie van Alonso. Het zal niet de eerste keer zijn dat Alonso zegt dat Engelse coureurs met meer wegkomen dan andere coureurs.

Brian 30 juni 2024 om 17:18+ 7197

Norris heeft een 5 sec penalty die bij zijn tijd word opgeteld staat in het document maar omdat die niet is gefinisht word dat normaal omgezet na een 3 plekken gridstraf

JasperVG96 30 juni 2024 om 17:21+ 45

Dat was voor het overschrijden van de Track Limits.

Ik doel op het moment dat een van de acties van Norris identiek was aan de actie van Hulkenberg in de sprintrace. Hulkenberg kreeg een dubbele straf waar Alonso zich over beklaagde.

Brian 30 juni 2024 om 17:22+ 7197

Daar is niks overbekend of gemeld

User Avatar
Flitspaal 30 juni 2024 om 17:20+ 715

Goed punt. Consistent bestraffen van rijders is wat de norm hoort te zijn. Ik ben bang dat dat hier niet zal gebeuren.

Die 5 seconde straf kwam zo achterlijk laat. Ik denk nooit in complottheorieën maar het zou norris heel goed zijn uitgekomen dat hij de straf pas had gekregen als hij Max voorbij was. Dat de halve baan met Carbon bezaaid was deert niemand toch? Een VSC en we gaan gezellig verder.

Droeftoeters daar bij de FIA

Deborahtju 30 juni 2024 om 17:11+ 2324

En dit dacht ik dus al dat hij zo zou gaan reageren. Norris mag zichzelf ook even een spiegel voorhouden. Hij was zelf ook behoorlijk roekeloos bezig.

User Avatar
DoubleClutch 30 juni 2024 om 17:31+ 8693

@Deborahtju,
In mijn opinie beschrijft hij hier zijn eigen acties ipv die van Max…..

Robterdam 30 juni 2024 om 17:11+ 1436

Norris kan naar huis lopen , ik vond het toch al een nep ventje . Is het een halfbroer van Russel?

Rickert 30 juni 2024 om 17:09+ 3484

Boehoe, fuck lando, mannetje wint een x door een safety car en denkt dat die alles kan maken. Met z'n vieze diveboms. Oprotten met die vieze brit

Formule 1 algemeen 30 juni 2024 om 17:11+ 2277

Zijn allebei fout oprotten vieze Max hooligan

Rickert 30 juni 2024 om 17:14+ 3484

Allebei fout is allebei gelijk

Wickywacky 30 juni 2024 om 17:15+ 360

Lekker vriendelijk joh.

Formule 1 algemeen 30 juni 2024 om 17:18+ 2277

Net zo vriendelijk als een vieze britt moet oprotten.

Pirelliband 30 juni 2024 om 20:00+ 1929

Guttegut mischien moet je naar jezelf kijken,ipv andere voor zielenpoten uitmaken en dreigen.je laat je meteen kennen om met geweld te dreigen.maargoed vaak zijn dat mensen met een beperkt mensenkennis.maar een fijn leven lekker zuur blijven

Formule 1 algemeen 30 juni 2024 om 19:28+ 2277

Me myself and i.
Jij mag ook zijn plek in nemen jij bent net zo’n zielenpoot die. Wie niet horen wilt maar moet voelen?
Maar de volgende vraag waar bemoei jij je mee?

Wickywacky 30 juni 2024 om 19:38+ 360

Bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla

Formule 1 algemeen 30 juni 2024 om 19:25+ 2277

Precies wat ik dacht held op sloffen grote bek over moeders beginnen maar zodra het menens word en het graag in zijn gezicht gezegd wilt hebben spelen we deze kaart. Linkse raker ga asjeblieft heen wokiewook

Wickywacky 30 juni 2024 om 18:56+ 360

Ach gut. Met woorden kun je het niet af? Precies wat ik dacht.
Echt zo’n figuur die gelijk maar alles ff op wilt lossen met geweld.
Succes met je zielige leventje verder.

Formule 1 algemeen 30 juni 2024 om 18:12+ 2277

Precies wat ik dacht grote praatjes maar adresje nergens te bekennen. Dan een ander weg zetten als toetsenbord held.

Wickywacky 30 juni 2024 om 18:10+ 360

Ach jochie toch

Formule 1 algemeen 30 juni 2024 om 18:09+ 2277

Me moeder is er al een kleine 11 jaar niet meer maar grote jongen hoor geef anders ff je adres door en zeg het dan in me gezicht. En als je wat gaat type wat niks met je adres te maken heeft dood vallen met een kleine gezwel in je schedel. Met je moeder

Wickywacky 30 juni 2024 om 18:07+ 360

Ach jochie toch, mag je weer ff een toestsenbord held spelen van je moeder?
Nou hup opruimen en zo op bedje.

Pirelliband 30 juni 2024 om 18:46+ 1929

Wie neem je daarvoor mee ahaha

Formule 1 algemeen 30 juni 2024 om 17:50+ 2277

Grote jongen andere mogen het van jou wel roepen over Britten maar als een bestempelde Maxhooligan dat zegt over een Brit mag dat wel?? Meten met 2 maten jochie net zo lang tot het in je straatje valt. Weet met deze reactie al genoeg over je en bij deze ook een advies van mij uit richting mij. Oprotten dus

Formule 1 algemeen 30 juni 2024 om 17:25+ 2277

En jij een vieze Max hooligan dat is hoe deze site werkt. En wat dan nog?? Zoals je zelf zegt oprotten dus

Rickert 30 juni 2024 om 17:23+ 3484

Tis gewoon een vieze Brit, dat hoe is dat eiland werkt. Kan ik niks aan doen

Wickywacky 30 juni 2024 om 17:34+ 360

Succes jochie met je reacties,
Heb je ff gerapporteerd.

Formule 1 algemeen 30 juni 2024 om 17:21+ 2277

Waar is je reactie op hem dan wokie wokie?? Of dat mag wel want dat is pro Max ofzo?

User Avatar
Flitspaal 30 juni 2024 om 17:13+ 715

Hé droeftoeter, denk eens na voordat je zo iets achterlijks post.

Rickert 30 juni 2024 om 17:14+ 3484

Janken maatje

Super jacko 30 juni 2024 om 17:14+ 35

Oranje bril gozer weer. Auto niet meer 1 sec per ronden sneller. En crashstappen komt naar boven

Tink 30 juni 2024 om 17:49+ 17653

Jezus wat triest dit.